Д окато бъдещето на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi не изглежда никак сигурно (с все по-затягащата се примка около Карлос Гон), все по-сигурно започва да става, че в автомобилната индустрия ще бъде родено истинско „чудовище”. Точно това ще се случи при сформирането на алианс между Volkswagen и Ford. Както забелязвате, не говорим в бъдеще време. Причината е, че лично шефът на VW потвърди, че двата концерна водят усилени преговори в това направление.
През юни компаниите подписаха Меморандум за разбирателство, който постави основите за стратегическо партньорство между VW и Ford. Текстът се фокусира върху съвместното производство на търговски автомобили, но още тогава бе ясно, че ситуацията няма да остане така.
Тази седмица Херберт Диес, изпълнителен директор на Volkswagen, каза пред репортери, че двете компании са в „напреднала фаза на преговори и диалог с Ford за създаване на световен автомобилен алианс, който ще заздрави също и американската автомобилна индустрия”. Това стана след напускането на топ мениджъра на Белия дом, където той бе заедно с Дитер Цече (Daimler AG) и Хиколас Петер, финансов директор на BMW. Тримата са обсъждали с администрацията на Тръмп възможността за избягване на допълнителното облагане в размер на 25% на стоките, идващи от ЕС.
Упадъкът на американската авто промишленост
Следващото поколение ДВГ на Volkswagen ще е последното
Става ясно, че германската компания е заинтересувана от използването на заводи на американския производител, за да подсили производствения си капацитет в САЩ. Диес разкри още, че „обмисляме да построим втори завод в САЩ.”
Потенциален алианс между два от най-големите играчи на пазара би могъл да помогне на Ford да заздрави бизнеса си в Европа, но VW няма да вземе половината пакет акции, ако се стигне до подобно сътрудничество.
Напомняме, че в началото на седмицата стана ясно, че Ford планира съкращаване на около 25 000 работници, като основната част ще са от Ford Europe, тъй като подразделението е на червено със $7 млрд.
Бил Форд, големият човек във Ford, бе доста по-лаконичен, коментирайки, че двете компании „водят преговори, които вървят много добре”.
На този фон трябва да включим и Белия дом, от който вчера дойде новината, че администрацията на Тръмп възнамерява да премахне субсидиите за електромобили, въведени от Барак обама. Това обяви Лари Кадлоу, главен съветник на президента по икономическите въпроси. За да стане това, обаче, Доналд Тръмп се нуждае от одобрението на Конгреса. Според съветника субсидиите така или иначе скоро ще свършат. Припомняме, че в момента може да се ползва държавна субсидия до $7500 (ако производителят не е продал повече от 200 000 електромобила в САЩ, което вече не важи за Tesla).
Ще вмъкнем и информацията, че Volkswagen планира зачеркване от порфолиото си на непечелившите комбинации за задвижване (двигател – трансмисия – задвижване), а това вероятно ще значи и някои модели. Крайната цел е оптимизиране на разходите, производството и насочване на вниманието към електрификацията. VW иска да пусне 20 електрически модела до 2025 г.
VW Golf? Може, но вече има и Skoda Scala
BMW X5 се превръща в най-важния баварски модел (тест драйв)
11-километрово преследване на заспал пиян водач зад волана на Tesla