VW Golf? Може, но вече има и Skoda Scala

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С нощи, на церемония в Тел Авив, Skoda представи своя конкурент на VW Golf и Ford Focus. При дължина от 4362 мм, широчина 1793 мм и височина 1471 мм, новият Scala е по-дълъг, по-широк и по-висок от Rapid Spaceback. Междуосието от 2649 мм също е леко по-дълго от това на Spaceback, което се отразява в по-просторен интериор, което допълнително се подсилва от факта, че Scala използва платформата MQB A0. Мястото е по-голямо не само за пътниците, но и това за товари, тъй като обемът на багажника е увеличен от 415 до 467 литра. Ако бъдат сгънати задните облегалки, то обемът отива на 1410 л (+30) спрямо Rapid Spaceback.

И докато досега сравнявах новия модел с най-близкия родственик в семейството на Skoda, то истинското сравнение на Scala е с най-утвърдените в сегмент С: Volkswagen Golf, Ford Focus, SEAT Leon, а също и с все по-популярните KIA Ceed и Hyundai i30.

Skoda казва, че Scala постеля пътя за новия дизайнерски език, от който ще видим повече в близките години. Компактният модел носи няколко черти от Vision RS concept, макар да не е толкова вълнуващ. По-любопитна и атрактивна е задницата, която наистина прилича на доста по-луксозен модел.

Ако ви е интересно откъде идва името, то Skoda се спира на “Scala” (латинската дума за „стълби”), за да натърти факта, че този модел е представлява огромна стъпка напрем спрямо двата модела Rapid. По същия начин като Kodiaq GT, предлаган само за Китай, името е изписано отзад на автомобила, за да подчертае по-луксозния статут на Scala.

Стискаме палци Scala RS да въведе по-атрактивни дизайнерски решения. За момента обаче от компанията не говорят нищо за RS, но такъв със сигурност ще има.

Що касае механиката, тя ни е добре позната. Базовият модел ще разчита на 3-цилиндров 1,0 TSI с 95 к.с. и 5-степенна ръчна скоростна кутия, след което ще има версии със 115 к.с., но с 6-степенна ръчна или 7-степенна DSG трансмисия.

Крачка по-нагоре е 1,5 TSI със 150 к.с. (6 степенна ръчна/7-степенна DSG), както и 1,6-литров дизел със 115 к.с. Към края на 2019 г. трябва да се появи и 1,0 G-TEC с 90 к.с., който ще се задвижва на газ (CNG).

В интериора разликите между Scala и Rapid са много големи. Самата конфигурация на уредите е по-моделна и привлекателна, материалите са по-качествени, а технологията е много по-модерна. Като опция ще се предлага изцяло дигиталното приборно табло с табло 10,25 инча, успоредно на което застава и 9,2-инчов сензорен дисплей за следващото поколение инфотейнмънт система, която поддържа онлайн актуализации и функционалности.

Клиентите ще могат да поръчват модела с full-LED фарове и задни светлини (с „бягащи” мигачи) и система Sport Chassis Control. Тя снижава окачването с 15 мм, като така гарантира по-спортно пътно поведение.

Макар да е още много рано, не е трудно да се предположи, че у нас Scala ще се предлага на по-ниска цена от Golf. Може да се предположи, че и обслужването ще е по-евтино, а и на много високо ниво, особено ако сте от София, където наскоро „Еуратек” откри новия се търговско-сервизен център в кв. „Дружба”. Той е един от най-големите в автомобилния бранш в България, като застроената му площ е почти 5000 кв. м. Шоурумът се простира на 650 кв.м, а сервизът – на 1200 кв. м. Scala ще влезе в продажба през втората половина на 2019 г.

Следващото поколение ДВГ на Volkswagen ще е последното

BMW X5 се превръща в най-важния баварски модел (тест драйв)

11-километрово преследване на заспал пиян водач зад волана на Tesla

Източник на статията: Vesti.bg

Шкода Скала Шкода Skoda Skoda Scala