BlackBerry е пример за бърз успех и бърз упадък. Смяташе се, че компанията е непобедима, докато Apple не пусна iPhone и смартфоните с Android не станаха доминираща сила на пазара, който преди това беше само pа BlackBerry. Историята на компанията вдъхнови книга и ще се превърне във филм през 2023 г. Вики Брайън също смята, че е доста подходящ пример да опише текущата ситуация на Tesla.
Основателят на Bond Angle използва примера на злополучната технологична компания, за да илюстрира мнението си, че Tesla върви по стъпките, които доведоха до изчезването на BlackBerry като производител на телефони. Канадската компания „беше фаворит на нов пазар в продължение на години – докато вече не беше“. Брайън казва, че BlackBerry „не успя да поддържа инвестиции в иновации на нови продукти и пренебрегна процъфтяващите пазарни тенденции, докато конкуренцията не ги изправери“. Това е нещо, пред което е изправена и Tesla.
Анализаторът Вики Брайън коментира, че Tesla няма „нови модели“ и че „нищо в нейния оскъден и постоянно отлаган ред за въвеждане на нови модели [pipeline], от странния Cybertruck до Semi Truck, не изглежда(т) вероятно да премести стрелката достатъчно.“ Вероятно има предвид загубата на способността Tesla да привлича нови купувачи, като отива дори по-далеч в оценката си за ситуацията на компанията.
Според Брайън, „годините на настървено изследване и развитие […] оставиха Tesla с оскъден и застаряващ автопарк, който постоянно се нарежда близо до дъното по качество и надеждност.“ Последните класации на Consumer Reports потвърждават това.
По ирония на съдбата, това е така, защото мисията на Tesla да направи електромобилите масови проработи.
Най-силните конкуренти на компанията пуснаха редица нови модели и още десетки ще излязат на пазара преди следващия дебют на Tesla – какъвто да е той“. Брайън отбелязва, че не е изненада, че „Tesla губи дял на всеки голям пазар“.
Основателят на Bond Angle прави този анализ, за да демонстрира риска Twitter да навреди на Tesla в дългосрочен план. Тя пише за Business Insider, че Илон Мъск представя „стар модел“ на използване на „различните си компании за подкрепа на нови или съседни начинания, често с малко прозрачност за това как се изразходват парите“.
С други думи, Брайън заявява, че Мъск вероятно ще „обере Tesla“, за да запази Twitter на повърхността, което ще бъде трудна задача според анализатора. Тя каза, че „никога не е виждала ново ръководство да взривява компания толкова бързо, колкото Мъск унищожава Twitter“. Това би бил проблем за изпълнителния директор на Tesla, който тя очаква да се отрази на електромобили. Тя смята, че акционерите на Tesla трябва да внимават какво се случва.