Tesla е известна със своите електромобили, но не по-малко важен за компанията бизнес е разработката и производството на батерии. Доста от производителите на EV-та всъщност разчитат на батерии от външни доставчици. И Tesla е сред тях, но освен това тя разработва и използва свои захранващи блокове.
Напоследък обаче, както и доста други дейности на компанията, разработката и производството на батерии в Tesla „куца“, съобщава InsideEVs. Специализираното издание The Information е разговаряло с хора с директно участие в настоящите и бъдещите планове на Tesla в сферата на батериите.
В момента компанията произвежда около половин милион клетки модел 4680, които използва в своите батерии. Тя планира да направи 4 нови версии на 4680 до 2026 г. Моделът се казва така, тъй като обозначава диаметъра (46мм) и дължината (80мм) на клетката. В момента се използва в Cybertruck и Model Y.
Според източниците, Cybertruck и предстоящият Robotaxi ще използват някоя от новите версии. За Cybertruck това може да стане факт още догодина. Третият нов вариант ще използва силициево-въглеродни аноди и ще е за други модели по-натам.
И четирите нови клетки ще използват сух катод. Това ги прави по-сигурни, екологични и издръжливи, но и по-трудни и скъпи. Поне засега. Tesla работи усилено по оптимизирането на производството. Оказва се, че Мъск е дал на инженерите срок до края на тази година да постигнат целта или да се откажат от сухата версия на 4680.
Дори и да успеят, клетката няма да е готова за масово производство преди 2026 г. И тъй като се очаква Robotaxi да използва именно нея, това означава, че и този проект няма да е по-пътищата преди това. Разбира се, винаги може да използва друга батерия преди това, но не се очаква подобен ход.
Сухата версия на 4680 ще има 4 модификации с различна плътност и съответно по-голям капацитет. Това я прави подходяща за всякакви превозни средства, включително по-големи модели като Cybertruck и потенциален нов SUV.
Tesla подготвя и модификация на батерията за спортни модели. Тя ще бъде най-плътната версия, но няма да има за цел най-дълъг пробег, а максимум производителност и издръжливост на голямо натоварване.
Всичко това изглежда чудесно, но има проблем. Според източниците увеличаването на производствения капацитет за 4680 е малък кошмар. Компанията губи между 70% и 80% от катодите в тестовото производство, докато стандартът за индустрията е едва 2%. Тя ще трябва бързо и значително да подобри представянето си, за да може да извлече полза от инвестициите си.
Компанията не е коментирала темата официално. Тя няма и PR отдел, така че това не е изненада, а разчита само на публикациите на Мъск в социалната мрежа Х.