Xiaomi представи официално своя втори автомобил. Това е YU7, който е насочен към сегмента на луксозните SUV-ове и ще се отличава с много технологии от най-ново поколение.
YU7 следва познатата вече стилистика от SU7, като е позициониран в средния клас по размери. Той е с дължина 4999 мм, широк е 1996 мм и е висок 1600 мм. Междуосието е 3000 мм, което дава доста пространство в интериора.
Запазени са и елегантните пропорции, като YU7 е с най-големият алуминиев капак при серийно произвежданите автомобили. Под него има багажник с обем 141 литра. Основният багажник пък предлага 678 литра в стандартно положение и до 1758 литра при сгънати задни седалки. Има и допълнителни 71 литра в различни отделения из интериора за съхранение на предмети.
YU7 има и нова система за дръжките на вратите, за да намалят аеродинамичното съпротивление и да подобрят естетиката на автомобила. Освен това могат автоматично да се показват или прибират при приближаването и отдалечаването на шофьора до колата.
И като стана дума за аеродинамиката, YU7 има множество елементи в тази сфера. Те включват 10 въздушни канала и 19 вентилационни отвора за прецизно управление на въздушния поток. Новият спойлер постига 10 пъти намаляване на съпротивлението. А предната решетка е с активни елементи със 100 автоматично регулируеми ламела. YU7 постига коефициен на съпротивление от 0,245.
Xiaomi YU7
В интериора също има множество технологии и иновации. Например първият панорамен дисплей Xiaomi HyperVision. Към него има и 16,1-инчов централен дисплей, както и два дисплея за задните седалки. HyperVision използва тройна Mini LED матрица, за да проектира съдържание върху долната част на предното стъкло. Така се получава 1,1-метров широк дисплей със 108 PPD и яркост от 1200 нита. Дисплеят може да се адаптира според предпочитанията на потребителите и да показва избраното от тях съдържание и информация. Системата се съобразява и според ситуацията на пътя. YU7 има и панел за дистанционно управление, който помага на пътниците по-бързо и лесно да управляват ключовите функции на автомобила.
Колата има още „двойни предни седалки с нулева гравитация“ и електрически регулируеми задни седалки. Използваните материали са от висок клас, седалките са кожени, а повърхностите са със сертификат OEKO-TEX Class 1 за хипоалергенна безопасност.
Седалките с нулева гравитация са с 12-слойна структура, масаж и специална пяна в тях за комфорт и поддържане на тялото при дълги пътувания. В стандартното оборудване е и панорамен покрив.
Задвижването е изцяло електрическо. Максималният пробег е до 835 км (за стандартния модел, до 770 км за топ версията с 4х4), като топ версията на автомобила използва два HyperEngine V6 Plus електромотора с обща мощ 690 к.с. и 528 Нм. Те изстрелват колата от място до 100 км/ч за 3,23 секунди, а максималната ѝ скорост е 253 км/ч. Xiaomi изтъква, че колата има и мощни спирачки, като от 100 км/ч до пълен стоп са им нужни 33,9 метра.
Презареждането също става бързо – от 10% до 80% за 12 минути. YU7 има и множество технологии в окачването, асистиращи системи и какво ли още не. Технологиите се задвижват от изчислителната платформа Nvidia Drive AGX Thor и Nvidia Blackwell за максимална компютърна мощ. Автомобилът използва и двойна 5G паралелна система за комуникация и е първата кола с Wi-Fi 7 поддръжка. В оборудването има още LiDAR, 4D милиметровълнов радар, 12 ултразвукови радара и 11 камери.