Xiaomi се подготвя да пусне на пазара първата си електрическа кола, която ще е под нейния бранд. И тя има много големи амбиции за представянето си на пазара, съобщава Autoevolution.
В интервю за китайската национална телевизия CCTV, основателят на Xiaomi Лей Юун изпрати кратко и силно послание към автомобилния бранш: „Идваме, за да победим“.
Юун казва, че обикновено автомобилните производители харчат около 140 млн. долара за проучвания и разработки на нов модел и за целта са им необходими около 400 души за целия процес и тестовете. За сравнение, Xiaomi е похарчила 1 млрд. долара за проучвания и разработки на колата си и в проекта участват 3400 души.
Разбира се, типичният автопроизводител разполага с платформи, архитектура, опит и т.н. Така че може да си спести доста от разходите. Xiaomi е започнала от нулата и е изградила всичко. А амбицията на компанията е да се позиционира като лидер с много иновации в бранша.
Юун казва, че преди време най-голямото му притеснение за пускането на електрическа кола е бил интересът на хората. И то най-вече дали компанията ще успее да отговори на него с подобаващ капацитет на производството. Той казва, че това вече е решено.
Според неофициални източници Xiaomi иска да произведе 100 000 автомобила през първата година и да го удвои през 2025 г. А също през 2025 г. или 2026 г. можем да очакваме и втория модел в гамата.