Т ехнологичният гигант Xiaomi представи финансовите си отчети за първото тримесечие на 2025 г., в които се отбелязва увеличение на приходите в автомобилния сектор до 18,6 милиарда юана. Бизнесът обаче все още е нерентабилен: всеки продаден седан SU7 коства на компанията около 6500 юана, или около $900 долара, на минус.
През първите три месеца на годината Xiaomi е доставила около 76 000 от тези автомобили на клиенти. Шефът на компанията, Лу Вейбинг, подчерта, че автомобилният проект все още е в ранен етап на разработка и с увеличаването на производството загубите ще намалеят.
През 2024 г. средната загуба на автомобил е била около $9200, което означава, че за по-малко от година компанията вече ги е намалила почти десет пъти. Вейбинг също така заяви, че интересът към новия модел - кросоувърът YU7 - е приблизително три пъти по-висок от търсенето на SU7 на сравним етап от лансирането на пазара.
По-рано стана известно, че Xiaomi е променила политиката за ограничаване на мощността за флагманския електрически автомобил SU7 Ultra. Преди това пиковата мощност от 1548 к.с. беше достъпна само след специално обучение на сертифицирани състезателни писти. При нормални условия автомобилът работеше с ограничение от 900 к.с. След многобройни оплаквания от клиенти, компанията реши да се откаже от подобни изисквания.