П реди много години Фердинанд Пиех направи утопичната Кристална фабрика в Дрезден. През прозрачните му стени хората можеха да гледат разхождащи се в бели престилки работници, които правеха Phaeton. Той не постигна заложените пред него цели, но поне платформата му даде основата на Bentley Continental.
Днес компанията няма утопични мечти с новия завод на стойност 2,0 млрд. евро, в който ще се произвеждат само електромобили. Първият модел, който ще излезе от поточните му линии, ще е електрическият Project Trinity, както е познат в момента. Той ще е аналог на баварския New Klasse – крайъгълен камък, който да изведе VW на следващото ниво на електрическата мобилност, както трябва да го направи New Klasse с BMW.
Ако всичко върви по план, първа копка на завода във Варменау-Волфсбург трябва да бъде направена през пролетта на 2023 г.
Миналата седмица Ford обяви разделянето на бизнеса си: Ford e и Ford Blue, първият фокусиран върху електрическата мобилност, вторият върху автомобилите с ДВГ. Ходът на Volkswagen с новия завод е подобен. Германската марка планира драматично да ускори производството и да намали разходите в дългосрочен план.
✅ New plant approved: Project Trinity will come to Wolfsburg-Warmenau!
— Volkswagen Group (@VWGroup) March 4, 2022
⚡️ €2 Billion investment in net carbon-neutral production of electric & autonomous Trinity model
🔜 Start of construction scheduled for spring 2023, manufacturing to begin in 2026 pic.twitter.com/EYbAeXJjai
Седанът Trinity е в процес на разработване от известно време, като пред него е поставена цел от постигане на пробег от 700 км с подобни на настоящия Passat размери. Volkswagen иска да го пусне в производство през 2026 г., като производството му ще е СО2-неутрално.
Томас Улбрих, ръководител на отдела за технологично развитие, коментира:
Софтуерът е ядрото и движещата сила на нашата трансформация. Светът бе просто устроен, Beetle бе само хардуер. Нашите ID модели са повече софтуер.”
На по-важното е, че Trinity ще съдържа два, до два и половина пъти повече код от настоящия ID.3.
Електромобилът ще предлага технологична готовност за автономност от Ниво 4. Това ще е първият автомобил, разчитащ на електрическата платформа SSP (Scalable Systems Platform). Audi нарича своята версия Artemis Project.
На максимален производствен капацитет, VW се надява да произвежда един автомобил за под 10 часа.