В стремежа си да стане технологична компания, Volkswagen преструктурира своето подразделение за техническо развитие (TD) във Волфсбург. Това включва превръщането на най-голямото инженерно звено на Групата с 11 500 служители в регулатор на темпото за превръщането на марката Volkswagen в технологична компания.
Ако автомобилът все повече се превръща в електрически задвижван софтуерен продукт, тогава неговото развитие също трябва да еволюира във всички измерения. Първо софтуер, а не хардуер. Това ще ни позволи да съкратим времето за разработка с 25 процента – в бъдеще проектите за автомобилите ще бъдат завършени за 40 месеца от момента, в който е въведена основната софтуерна архитектура, вместо 54 месеца, както преди“, каза Томас Улбрих, член на Управителния съвет.
Нарастващата свързаност на автомобилите, насочено към постигане на безпроблемна интеграция в дигиталната екосистема, и последователният фокус върху потребителското изживяване налагат редизайн на процеса на разработка. Отправната точка в развитието на един автомобил са новите функции, отговарящи на нуждите на клиентите. Следователно новият процес на разработка ще бъде фокусиран върху функциите и системите, а не върху компонентите. Известен като системно инженерство, това е често срещан подход в сложни проекти за развитие в индустрията, като например в самолетостроенето.
Volkswagen ще изразходва 800 милиона евро за Campus Sandkamp през следващите пет години. Новият, ултрамодерен център за разработка ще вдигне летвата в развитието на автомобилите. Campus Sandkamp, който ще настани повече от 4000 служители в центъра на проекта и интеграционния център, също ще бъде водещ проект за бъдещето на работата във Volkswagen.
Концернът разработва изцяло електрически, напълно свързан автомобил с Trinity, който е безпроблемно интегриран в дигиталната екосистема. За тази цел Volkswagen работи върху платформата, която Групата ще използва в бъдеще, известна като SSP (Scalable Systems Platform). Тя ще бъде внедрена за първи път през 2026 г. в проекта Trinity на Volkswagen и в крайна сметка ще обедини настоящите MEB и PPE платформи. Това ще направи SSP основата за всички марки и модели – с други думи, основата за повече от 40 милиона автомобила на Групата.