Ford Motor Co обяви официално, че отделя целия си бизнес с електрически автомобили от този с двигателите с вътрешно горене. Те ще бъдат вече в различни подразделения.
Така на автомобилната и бизнес карта се появява Ford Model e. Другият ще се ръководи от Ford Blue. Двете компании все пак ще споделят общи технологии и практики, където може да има допирни точки, пояснява компанията.
От 2023 г. дивизиите, както и тази за лекотоварни автомобили - Ford Pro, ще бъдат на отделно счетоводство, като и финансовите им резултати ще се обявяват и публикуват отделно.
Начело на електрическата дивизия застава президентът и изпълнителен директор на Ford Джим Фарли. “Синият” Ford остава за Дъг Фийлд.
Ходът на Ford е ясен сигнал към инвеститорите за пътя, по който поема компанията, коментира “Ройтерс”. Имаше призиви към “синия овал” да предприеме такава стъпка, като доскоро се отричаше, че тя може да се направи.
Ford се впуска в поредна пазарна надпревара с General Motors, който се готви да направи същото, но в играта вече има и трети състезател, при това доста амбициозен - Tesla. Както, разбира се, европейските, корейските и китайските фирми.
При обявяване на новината акциите на Ford скочиха с 3,7 процента. Гигантът от Детройт планира да продава по 2 милиона електромобила от 2026 г.
Ford казва още, че тази година ще инвестира 5 милиарда долара в EV, което е два пъти повече спрямо 2021 г. А преди дни стана ясно, че общата инвестиция до 2030 г. ще бъде $30 милиарда.
В същото време концернът се надява да намали разходите си в бизнеса с ДВГ с 3 млрд.
Според инвестиционната компания Brokerage Wedbush в средващото десетилетие бизнесът с EV ще възлиза на 5 трилиона долара и Ford иска да е сред основните фактори в него.