ID.5 е първото изцяло електрическо SUV купе на Volkswagen. Аеродинамиката на ID.5 постига коефициент на съпротивление от 0,26, като позволява оптимално използване на енергията, съхранявана в батерията с капацитет 77 kWh.
За да се спести място, задвижващите системи са монтирани на задната ос или на двете оси (ID.5 GTX), докато в късата предна част са разположени радиаторът и детайлите от климатичната система. Дългото междуосие от 2,77 метра дава основата за Open Space – интериор, който е толкова голям, колкото всеки интериор в конвенционален SUV от следващия по-висок клас. Дори и със спортната форма на купе на ID.5, пространството за глава за пътниците отзад е само с 12 милиметра по-малко от ID.4.
Докато ID.5 Pro със 174 к.с. и ID.5 Pro Performance с 204 к.с. са оборудвани със задвижваща система отзад, флагманът със задвижване на всички колела има електрически двигател на всяка ос . Общата мощност на ID.5 GTX е 299 к.с. Той ускорява от 0-100 км/ч за 6,3 секунди и достига максимална скорост от 180 км/ч.
Батерията на ID.5 вече може да се зарежда с до 135 kW (спрямо предишния максимум от 125 kW). Така се спестяват 9 минути зареждане от 5 до 80%. Това означава, че ID.5 се зарежда за 29 минути, а ID.5 GTX за 36 минути за следващите 390 км или съответно за 320 км. ID.5 ще предлага до 520 км автономен пробег.
Важна новост е новото поколение софтуер 3.1, благодарение на който бъдещите актуализации ще могат да се случват по въздуха. Друго интелигентно решение, което прави още по-удобно зареждането на автомобила, докато сте навън e, че с най-новия ID. софтуер, продуктовата линия ще предлага и функция Plug & Charge в бъдеще. ID.5 автоматично извършва проверка за удостоверяване на съвместими с Plug & Charge зарядни станции и споделя всички необходими данни със станцията за зареждане.
Новите модели вече могат да бъдат поръчани у нас. Стартовата цена на ID.5 е 99 819 лв. с ДДС, докато ID.5 GTX стартира от 118 672 лв.