Volkswagen продължава електрическата офанзива с ID.5 и ID.5 GTX

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID5

Volkswagen

Volkswagen ID.5

Н овият ID.5 и спортният ID.5 GTX със система за двойно предаване с два електродвигателя са новите топмодели в електрическата офанзива на Volkswagen, поредна стъпка по „пътя на нулата” („Way to ZERO”, пълна неутралност по отношение на климата най-късно до 2050 година.).

Новото електрическо SUV купе на Volkswagen с дължина от 4599 мм (ID.5 GTX - 4582 мм) ще отбележи своята пазарна премиера през 2022 г. с три варианта по отношение на задвижването. ID.5 ще използва тягов електродвигател на задния мост, а системата за двойно предаване при ID.5 GTX използва по един електромотор на предния и задния мост.

Въпреки формите, наподобяващи спортно купе, ID.5 има само с 12 мм по-малко пространство в областта на главите на пътниците на задните седалки в сравнение с Volkswagen ID.4. Дългото междуосие от 2766 милиметра от друга страна дава възможност за постигане на обеми във вътрешното пространство, сравними с тези на SUV моделите от по-високите класове. Обемът на багажното отделение е 549 литра.

 Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen

Volkswagen ID.5 GTX

При всички варианти на задвижването на новия ID.5 се използва акумулаторна батерия с голям капацитет, осигуряваща продължителен автономен пробег. Ниският коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 (0,27 при ID.5 GTX) повишава енергийната ефективност и спомага за допълнително увеличаване на внушителния автономен пробег на новия модел. Това качество се допълва и от спойлера, вграден в широко отварящия се, аеродинамично оформен заден капак.

 Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen

Volkswagen ID.5 GTX

Vehicle Dynamics Manager свързва в обща мрежа системите за управление на задвижването и ходовата част, а допълнително предлаганото адаптивно окачване DCC гарантира оптимална динамика на пътя. ID.5 и ID.5 GTX предлагат два режима на шофиране – нормален D и с повишена степен на рекуперация B.

 Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen

Volkswagen ID.5 GTX

Цифровото арматурно табло демонстрира изцяло нова ергономична концепция за управление на функциите. Блокът контролни прибори пред водача и мултимедийната система с висока разделителна способност осигуряват поразителна с яснотата си визуализация на функциите, а иновативният head-up дисплей с разширена реалност (опция) в непосредственото зрително поле на водача предоставя допълнителна информация. Новата версия 3.0 на ID. софтуера включва различни оптимизации и нововъведения, сред които и гласово управление с естествени фрази („Hallo ID“.). Системата вече притежава възможност за самообучение и притежава онлайн достъп до информация от облака.

Стратегията ACCELERATE предвижда в периода до 2030 година най-малко 70% от продажбите на Volkswagen в Европа да се формират от изцяло електрически превозни средства, което се равнява на обем от над един милион електромобила. В Северна Америка и Китай целта е постигане на дял от 50% на електрическите превозни средства в обема на продажбите. За да постигне тези цели, ежегодно Volkswagen ще представя на пазара поне по едно електрическо превозно средство.

Обяздваме върховния мустанг: Ford Mustang Mach-E GT (тест драйв)

IBM научи автомобили Maserati да „виждат” зад ъгъла

General Motors: Ще настигнем Tesla до 2025 г.

Източник на статията: Vesti.bg

Volkswagen ID.5 GTXу електромобили Volkswagen ID.5 Volkswagen