Д ългогодишните конкуренти Ford и VW обмислят вариантите за обединяване на усилията, за да останат на върха на хранителната верига. И тук не говорим само за лекотоварни автомобили, а за милиарди инвестиции в посока електромобили и автономия. Ако това се случи, най-големият и петият по големина в света концерни ще формират стратегически алианс, който ще промени германската и световната автомобилни промишлености. Тук не става въпрос за изкупуване на дялове, а за стратегическо партньорство в бъдеще, пише Handelsblatt.
Целта на двата колоса е да настигнат новите играчи на пазара, а именно Apple, Alphabet, която е дъщерна компания на Google, и разбира се Tesla, които дръпнаха много напред с разработването на нови технологии.
В САЩ Waymo, част от Alphabet, вече има над 16 млн. тестови километра с автономни автомобили. Това е огромно предимство пред двата концерна, които тепърва трябва да покрият подобни дистанции, за да получат регулаторни разрешения.
Volkswagen строи завод за 300 000 електромобила
Volkswagen: германската автомобилна индустрия може да последва съдбата на Детройт
Надзорният съвет на VW ще обмисли конкретни стъпки, за да циментира партньорството си с Ford. Това се очаква да се случи на 16 ноември, когато трябва да се приеме 10-годишен инвестиционен план. За пръв път германската компания ще погледне десетилетие напред, а не както досега с петилетка, тъй като подобно партньорство се нуждае от дългосрочно планиране.
Досегашните сметки на VW показваха, че компанията ще се нуждае от инвестиция в размер на 34 млрд. евро в нови технологии до 2022 г.
Една от опциите пред двата гиганта е подразделението Moia на VW да вземе 50% дял от Autonomous Vehicles LLC на Ford, което, както подсказва името му, е концентрирано върху развитието на автономната технология. От друга страна VW би могъл да сподели с Ford своята модулна платформа за електромобили.
Властите в САЩ са по-склонни да разрешат тестове на автономни автомобили по обществената пътна мрежа. Това ще е добре дошло за VW. От своя страна Ford може да се облагодетелства от партньорството, за да повиши продажбите си в Европа, които не са на нивото, което американския концерн иска. Volkswagen, от друга страна, продължава да е нишов производител в САЩ. Ford пък се нуждае от помощ, за да отговори на стриктните стандарти за вредните емисии, които ще влязат в сила в ЕС от 2021 г. Това може да стане чрез използване на платформата на VW за е-автомобили, за да снижи емисиите СО2 в моделната си гама.
Но подобно партньорство няма да забрави добрата стара технология на двигателя с вътрешно горене. VW ще се възползва от опита на Ford в създаването на пикапи и ефективни двигатели, като така ще намали инвестицията си в тази посока.
Повечето мъже взимат шофьорските курсове от първия път, но не и жените