Volkswagen избра място край Валенсия за изграждането на планирания по-рано завод за батерии в Испания, информира “Ройтерс”, позовавайки се германския концерн.
Той трябва да заработи през 2026 г. и да дава хляб на около 3000 работници, а годишно мощността му ще достигне 40 гВ/ч.
Това е един от шестте завода за батерии в Европа, които VW планира да изгради заедно с партньори до края на десетителието.
Съоръжението на Иберийския полуостров зависеше от това компанията да получи финансиране от ЕС, забавило се заради пандемията. Сега става ясно, че VW Group ще кандидатства чрез SEAT за грант от правителството на Испания.
През миналата седмица то обяви, че отпуска 3 милиарда евро за електромобили и тяхната инфраструктура и като цяло енергийна независимост. Половината от тази сума ще бъде раздадена именно като помощи за бизнес проекти.
Volkswagen планира да похарчи общо 7,7 милиарда евро в Испания до 2030 г., което представлява най-голямата външна инвестиция в индустрията на страната, твърди SEAT. Те ще бъдат разпределени между завода край Валенсия и тези в Барселона и Памплона.
Парите ще дойдат и от партньори доставчици на германския концерн. Сред целите е “електрификация” на гамата на SEAT.
Стана традиция конкурентни автомобилни компании да си партнират за заводи за батерии, като в случая още не е ясно кои ще помогнат на VW за Валенсия, обясни босът на SEAT Уейн Грифитс на брифинг.
VW прави съоръжение за батерии и в Китай - заедно с местната компания Gotion High-Tech, като делът й там е 26 процента. Очаква се лентата да бъде прерязана през 2025 г.
Tesla откри вчера новия си гигазавод край Берлин, а Stellantis и Mercedes са все по-близо до такъв в Италия, като техен партнор е TotalEnergies Италианското правителство ще отпусне 369 милиона евро от парите на данъкоплатците.
Унгарското правителство пък получи вчера одобрение от ЕК да извади 209 млн. евро за завода за батерии на корейците от SK On.