Volkswagen Group ще инвестира 180 млрд. евро през следващите пет години. Сред основните направления са електромобилите, производството на батерии, дигитализация Китай и разширяване на присъствието в Северна Америка. Последното вече започна, след като днес вече писахме, че новият завод на концерна за производство на батерии ще е в Канада, а не в Източна Европа, каквито бяха първоначалните планове.
Над 2/3 от тези огромни средства (това ще рече около 125 млрд. евро) от ще бъдат насочени към електрическите автомобили и софтуер. В предишния 5-годишен план този процент беше 56. От всичките средства 15 млрд. евро ще се използват за заводи за батерии и осигуряване на суровини.
Така спокойно можем да кажем, че VW Group ще налее най-много пари в електрификация и дигитализация от всички свои конкуренти. А ако погледнем японските марки, които отделят до към 20-ина милиарди в тази посока, то сравнението дори не трябва да се прави.
Инвестициите в технологията на двигателя с вътрешно горене ще достигне своя връх през 2025 г., след което ще започне да намалява. VW се цели към 2030 г. половината от световните продажби (и 80% от европейските) да са на електрически автомобили.
VW увеличава инвестиционните си разходи с 13% спрямо преходната годишна актуализация.
По-рано този месец акциите на VW скочиха, след като компанията заяви, че предвижда скок на приходите с 10 до 15% и нарастване на доставките с 14%. Но пред Оливер Блуме все още стои най-сериозният проблем – справяне с пословичните вече софтуерни проблеми, заради които всички електрически модели под шапката на концерна търпят критики. Шефът твърди, че „тази година ще е решителна за изпълнение на стратегическите цели и ускоряване на прогреса в групата”.