В ъзраждане и завръщане. Това са две от думите, които шефове на Volkswagen употребиха на стилното представяне на новия Volkswagen ID. Buzz снощи. То бе предавано пряко чрез стрийм на медийния сайт на марката.
Беше стегнато и наистина много ефектно - наследникът на великия волен пътешественик Bulli смени няколко сцени и декора. За малко повече от 20 минути само. Германците са си германци.
Volkswagen ID. Buzz
Освен ID. Buzz, в шоуто фигурираше още една звезда - Юън Макгрегър, актьорът-джедай, известен като автомобилен фен, по-специално на VW. Той притежава истинска колекция - няколко “бийтъла” и оригинала Т1, с който е… местил мебели от една къща в друга. Така каза. Видяхме го и на снимки като първолак до една от “костенурките” на семейството си.
Каза също, че някога Т1 му е дал свобода. Носейки свобода. Няма да скрием, че чакахме тази премиера. Защото ID. Buzz беше обещаван отдавна, бъдейки наследник на един от знаковите автомобили на миналия век. Автомобилът на свободата в свободния свят.
А ето какво чухме, видяхме и прочетохме след презентацията.
На първо място - Volkswagen спази едно обещание. ID.Buzz не се е променил много спрямо концепцията, показана в Детройт през 2017 г. И наистина носи в себе си духа на оригинала - и като форма, и като черти, и като излъчване. Същевременно е доста модерен и авангарден. В това отношение - добра работа, Volkswagen.
Виждаме комбинации от два цвята на екстериора, а и по тапицериите и таблото на интериора - още една препратка към доброто старо време. Тези комбинации са четири. И има избор на още седем цвята, така стават общо 11.
Той е изцяло електрически, произлиза от платформата MEB, ДНК-то на дръзкото ID поколение на Волфсбург. Предлага се като пътнически и товарен ван. По-нататък ще има също 6-местна версия (три реда по две седалки) и дълга база (конфигурация 2-3-2 на редовете).
Дълъг е 4,7 м, широк - 1,9 м, и толкова висок, а междуосието 2,98 м. Радиусът в завой е 11,1 м - колкото го прави и Golf. Същевременно е 81 мм по-широк, отколкото оригинала. И по-къс със 192 мм. Междуосието е същото.
В семейната версия сега могат да седнат петима, товорното пространство за багажа им е 1121 литра, а ако задният ред се влее в пода, то става 2205 л. Товарният събира две европалети.
Не са щадени LED светлините. Решетката е смела и симпатична, вписва се добре в цялостната идея.
Както беше обявено по-рано, Buzz е “веган” по отношение на материалите в интериора. Животинска кожа няма, всичко може да се рециклира. 10 процента от материалите са от пластмасите в океана (чудесно хрумване!).
Типично за VW, и тук всичко изглежда много практично, “пипнато”, семпло, без излишни залитания. Но същевременно приветливо и уютно - не само заради “емотиконите”, сякаш си в чат. Вратите са електрически.
Оформлението на таблото и централната конзола следва линията на ID. Тук изненада няма. Личи 10-инчовия дисплей, даващ най-важната информация, а може да се поръча допълнително 10- или 12-инчов екран.
Задвижването е задно. То идва от един електромотор с 201 к.с. и 310 Нм макс. въртящ момент (от ID.4). Батерията е 82 кВ/ч (77 нетно). Освен че макс. скорост е ограничена на 145 км/ч, засега няма данни по отношение на динамиката и интервала за зареждане, но поне знаем, че от следващата година ще има по-голям избор на батерии и възможности за задвижване. Очаква се да има повече мощ (до 300 к.с.) и може би двойно предаване.
Бързото зареждане от 5 до 80 процента отнема 30 минути. Пътуващите могат да зареждат устройства като мобилни телефони, таблети, лаптопи… И безжично. Като опция самата батерия ще може да дава електричество на някои електрически уреди у дома.
Поръчки за Европа започват да се приемат от месец май, а продъжбите стартират наесен. Привилегировани сме - в Стария свят ще го видим първи, а американците ще чакат до 2024 г. А ние ще почакаме само до 2025 г., когато, първо в ID. Buzz, VW ще лансира автономната си технология за управление.
За финал - приемете това като прогноза, ако искате: този автомобил е “гейм чейнджър”. Ако някой не знае какво означава, може да провери в гугъл.