Н аскоро Volvo представи дългоочаквания и революционен EX90, който е напълно електрически, а някои от технологиите удивляват.
Луксозният SUV е 7-местен и с три реда седалки, но има план за развитие на модела, заяви Андерс Густафсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo USA и ръководител на Volvo Cars Americas, цитиран от Motortrend.
Volvo ще бъде компания, произвеждаща само електромобили до края на десетилетието с EX90 като неин флагман, потвърди той.
Предстои да бъдат въведени допълнителни варианти и конфигурации, каза пък главният оперативен директор на Volvo Cars Хавиер Варела.
Възможно е, платформата го позволява“, каза той на въпрос за двуредова версия в бъдеще. EX90 ще бъде пуснат с два електродвигателя за задвижване на всички колела.
Ако последва версия с един, тя ще бъде със задно задвижване. А модулната платформа може да извади и спортна версия.
Volvo иска да избяга от типичните нива на оборудване и вместо това ще предлага индивидуализации - нещо, на което водещите производители наблягат вече.
EX90 е първият електромобил на Volvo на новата платформа SPA2, еволюция на SPA (Scalable Product Architecture), използвана от настоящите модели, включително XC90.
Той ще влезе в производство през 2023 г., а доставките ще започнат през 2024 г. Ще споделя поточна линия с двуредовия Polestar 3, който направи световната си премиера през октомври.
SPA2 е проектирана да опакова по-ефективно батериите, за да увеличи максимално пространството вътре. Нейните творения ще имат нови инвертори, двигатели и система за управление на батерията, проектирана и разработена вътрешно. EX90 има две AI платформи от Nvidia и излишно оборудване за безопасност.
И докато Volvo и Polestar се подготвят да пуснат нови модели на SPA2, инженерите вече работят върху следващата еволюция на платформата, наричана GPA за глобална продуктова архитектура. Тя ще използва 800-волтова система за по-бързо зареждане в сравнение с 400-волтовата на EX90.
Ще видим GPA след няколко години. Тя ще има модулността, за да създаде по-широка гама от типове и размери коли и ще се доближи до цените на ДВГ, каза Варела. За нея се планира и специален софтуер.