П равителството на Великобритания обяви нов план за въвеждане на т.нар. “интелигентно зареждане” на електромобили. Целта му е да пести пари на собствениците на EV - до 1000 паунда годишно чрез по-оптимизирано и автоматизирано зареждане, пише Autocar.
Идеята е е-колите да зареждат по-евтино и “по-чисто” електричество (разбирай от възобновяеми източници), когато търсенето е ниско. Това трябва да става чрез планиране - през нощта или когато има повече енергия от естествени източници в мрежата. Идеята е да се превърне в предпочитан и дълготраен метод от 2025 г.
Планът, разработен с енергийния регулатор Ofgem, ще увеличи броя на интелигентните зарядни устройства, налични и в момента. Също така ще подобри стандартите за обслужване на клиентите.
Освен това ще позволи на повече шофьори да използват електрическите си автомобили да захранват домовете си (или поне уреди в тях), както и да продават енергия обратно към мрежата за печалба.
Чрез инвестицията ще бъдат въведени повече „интелигентни стълбове за улични лампи“, позволяващи на шофьорите да имат лесен достъп до авангардни зарядни устройства. Както и домашни уреди като зарядни за EV, които да бъдат интегрирани в по-ефективна енергийна система.
Заложено е средностатистическият собственик на електромобил да може да пести по около £200 всяка година, а при по-голям пробег дори до £1000.
От юли 2022 г. всички нови зарядни устройства в Обединеното кралство имат възможности за интелигентно зареждане.
Инвестицията от 16 милиона паунда е на Net Zero Innovation Portfolio (NZIP) - фонд с капитал от 1 милиард, създаден за насърчаване на прилагането на нисковъглеродни технологии до 2050 г.
Искаме да направим интелигентното зареждане по-лесен избор за водачите на електрически автомобили, независимо дали става въпрос за зареждане на алеята пред дома, на работното място или при паркиране на улицата. За да направим това, трябва да изградим нова мрежова инфраструктура, използвайки най-новите налични технологии, коментира Греъм Стюарт, министър на енергетиката и климата на Великобритания.