П рез първото тримесечие на годината германците са купили 694 785 нови автомобила, което е ръст от 4,2% спрямо същия период на миналата година. Но ситуацията в сегмента с електромобилите е очно обратната, спад от 14,1% за същия период: от 94 736 преди година до 81 337 сега.
Причината за това е ясно, германското правителство отряза субсидиите за покупка на електрически автомобили през декември.
Спадът на продажбите на EV е особено ясно изразен сред европейските марки, както съобщава германската агенция KBA. Citroen, Jaguar, Polestar и Volkswagen записват спад от 30% през първите три месеца на годината, при Porsche, Peugeot, MINI, Fiat и DS той достига 40%.
По-тревожно е състоянието при Tesla. Макар тя да остава марката с най-високи продажби на EV в Германия за споменатия период (13 068), спадът при нея възлиза на 36,7% (от 20 655 преди година).
Точно на противоположния полюс е ситуацията при BMW, чиито продажби на електрически коли скочиха с 83,6% до 7959 броя. Kia също има с какво да се похвали, ръст от цели 106,1%, но доста по-малко като бройка автомобила – 2825. Mercedes също отчита увеличение с 5,8% до 7720 броя. Skoda се отчита със сериозен ръст от 15,7%, докато при Smart и Volvo той е съответно 14,9 и 47,5%.
Има и други любопитни цифри, но те са аномалии. Maxus отчита ръст от… 1300%, след като е предал 14 е-коли спрямо 1 през 2023 г. 900% е ръстът на SsangYong при 2 спрямо 20 EV-та сега. При BYD ръстът е 514%, като за първите три месеца голямата заплаха (по всички анализи) е продал 393 електрически коли в Германия на фона на 64 преди 12 месеца.
Когато се погледнат цифрите, в които са включени и продажбите на EV, плъг-ин хибриди, хибриди, водородни модели и такива на газ, продажбите реално са се увеличили с 4,4%.