Тръгва ли Германия отново по пътя на електрическата мобилност

Ако питате организацията VDIK: това е първостепенна задача на новото германско правителство и канцлера Мерц

Audi Q4 Sportback електромобили зарядни станции

, Audi

Audi Q4 Sportback

Association of International Motor Vehicle Manufacturers (VDIK) бе една от първите индустриални асоциации, които поздравиха новото федерално правителство под ръководството на канцлер Фридрих Мерц за избора и обещаха пълната си подкрепа за справяне с предстоящите политически предизвикателства.

Асоциацията обаче обвърза поздравленията си с искания, заявявайки, че успехът сега зависи от успешната трансформация на автомобилната индустрия, която от своя страна укрепва Германия като икономическа сила. Намеренията на управляващата коалиция за засилване на електрическата мобилност бяха приветствани и се изисква конкретен план относно обхвата и прилагането на мерките за финансиране, очертани в коалиционното споразумение.

„Новото федерално правителство сега трябва бързо да осъществи визията си за засилване на прехода към електрическа мобилност с действия. Нуждаем се от яснота за потенциалните купувачи относно планираните мерки за финансиране. Преди лятната ваканция всеки купувач на автомобил трябва да знае с какви дългосрочни разходи ще се сблъска при покупка или лизинг на електрически автомобил“, апелира президентът на VDIK Имелда Лабе.

Асоциацията подкрепя предложенията на коалиционните партии, като например планираното създаване на рамкови условия, ускореното разширяване на национална и ориентирана към търсенето мрежа за зареждане, освобождаването от данък върху електрически автомобили до 2035 г. и насърчаването на plug-in хибридната технология (PHEV). Само тези неясни предложения обаче не са достатъчни за революция в задвижването, критикува асоциацията.

Досега новото правителство е оставило отворен въпроса как ще изглеждат дългосрочните и стабилни рамкови условия в конкретния план. Дори с намаление на цените на електроенергията с пет цента за kWh, цените на електроенергията в Германия остават непропорционално високи.

„Липсата на яснота доведе до несигурност и нежелание за покупка сред клиентите на електрически автомобили през последните месеци. Въпреки това, настоящите положителни сигнали от увеличаващите се поръчки дават основание за надежда, че пазарът на електрически автомобили може да се възстанови донякъде. Само ако новото правителство успее да овладее този импулс, можем съвместно да ускорим електромобилността“, прогнозира Лабе.

Източник на статията: vision-mobility.de

VDIK Фридрих Мерц електромобили в България елекрическа мобилност Германия