Ч акаме отговора на ЕС, но докато се съберат, докато оценят и докато решат, ще си мине доста време. Затова нека обърнем внимание на това как ще се отрази този 25-процентен налог на митницата за европейските брандове и по-специално германските, които са най-големият износител на коли за САЩ.
Според анализ на Deloitte износът на автомобили и авточасти от Германия към САЩ може да намалее с до 29%, което би довело до загуби от 8,2 милиарда евро, пише агенция БТА. Изчисленията са базирани на данни от Global Trade Analysis Project - международна изследователска мрежа за изучаване на търговията.
САЩ е вторият най-голям пазар за европейския автомобилен сектор след Великобритания, като миналата година около 750 000 автомобила, произведени в ЕС, са били изнесени за Щатите, показват данни на АСЕА. Тези кола си били на стойност 38,5 млрд. евро.
Продадените в страната коли от германските производители пък са около 1,3 милиона, тъй като те имат заводи в САЩ. Според Харолд Проф, ръководител на подразделението на "Делойт" за анализ на автомобилния пазар, германските атомобилостроители, които вече имат свои заводи в САЩ, не могат просто да преместят повече производство там, тъй като тези заводи вече работят на 70 на сто от капацитета си.
Porsche и Mercedes-Benz ще бъдат ударени най-силно от разразилата се търговска война, поведена от Тръмп, като те са заплашени от потенциални загуби в размер на 3,4 млрд. евро.
Още по-тягостен изглежда анализът на инвестиционната банка Jefferies, според който новите мита на Тръмп биха намалили приходите на Stellantis със... 75%!