Б ъдещето на ръчните предавателни кутии изглежда, че не е съвсем предрешено. Макар доста производители постепенно да се отказват от тях, други продължават да ги предлагат и дори гледат към „електрическото“ им бъдеще.
Сред тях е и Toyota. Председателят на борда на Toyota Акио Тойода обяви пред репортери, че спортната дивизия Gazoo Racing вече е готова с електрически GR, който ще има механична кутия, съобщава Carscoops.
„Най-голямата разлика спрямо други изцяло електрически коли е, че в GR BEV може да чуете звук от двигател макар и да не можете да помиришете бензина… Има ръчна трансмисия, има и съединител. Ако не кажете на някой каква е колата и му дадете да я покара, той най-вероятно няма да може да познае какво е задвижването“, казва Тойода.
Очакванията му са новият модел да е толкова добър и приятен за каране, колкото са настоящите спортни предложения с традиционни двигатели, включително GR86, GR Supra, GR Yaris и GR Corolla. Тойода казва, че отправната точка на екипа не е била с какво задвижване да е новият модел, а колко приятен за шофиране ще е.
„Не знам дали точно тази кола ще излезе на пазара, но първият приоритет е този тип автомобили да са забавни за каране, без значение какво ги задвижва“, допълва той.
„Мога гордо да заявя, че това е пример как Toyota се промени в компания, в която членовете ѝ могат да развият някоя интересна идея и да създадат автомобил от нея, който да бъде тестван“, казва Тойода.
Остава неясно дали проектът на Toyota има общо с друга подобна разработка на Lexus, която беше представена миналата година, отбелязва Autocar. Прототипът на електромобил също е със съединител и механична кутия, но всъщност те не са директно свързани с електромотора. Вместо това те симулират поведението на традиционен двигател, като променят въртящия момент на електромотора, като може да се програмират различни възможности, включително „загасяне“ на двигателя, ако съединителят не е използван правилно.