П рез първите 29 години от живота си, Golf GTI се предлагаше само с механична скоростна кутия. Когато навърши 49 (юбилейните 50 ще направи през 2025 г.), така нареченият горещ хечбек ще бъде оборудван само с автоматична трансмисия.
Това е така, защото Volkswagen ще премахне механичната кутия от цялата моделна гама на Golf, включително GTI. Догодина осмото поколение на „Голф” ще премине през задължителното обновяване, когато тази новост ще бъде въведена. Това не е някаква приумица на Volkswagen, а се налага от очакваното въвеждане на екологичния стандарт Евро 7, казва Кай Грюниц пред Autocar.
Все пак има някаква надежда „ръчката” да остане, но това зависи от това какви промени ще бъдат направени от Евро 7, преди той да бъде ратифициран и да влезе в сила през 2025 г. За момента тук има доста неясноти, тъй като има достатъчно гласове (с тези на България) за евентуално бламиране на Евро 7 и невлизането му в действие.
Стандартният Golf се предлага с механична кутия за бензиновите двигатели 1,0 (у нас той е само с DSG) и 1,5, както и с турбодизеловият 2,0-литров мотор. Меките хибриди и плъг-ин хибридите са само с автоматична кутия.
У нас най-евтината версия на Golf с механична кутия е 1,5 TSI (ниво R Line) – 52 184 лв. с ДДС, която е с под 2000 лв. по-скъпа от най-евтиния Golf 1,0 еTSI DSG – 50 498 лв. с ДДС. Golf GTI с механика започва от 68 426 лв., докато версията с DSG е 72 452 лв.
Няма яснота дали и други модели в гамата на Volkswagen ще бъдат засегнати от Евро 7 и ще трябва да минат на автоматични трансмисии, за да свалят нивото на вредните емисии. В момента Up, Polo, T-Cross, Taigo, T-Roc и Arteon се предлагат с „ръчки”, както и очакваните скоро нови поколения на Tiguan и Passat.