Toyota пуска EV за Европа с 2 батерии, 3 мощности, на предно и 4х4

C-HR+ ще предлага до 609 км пробег с едно зареждане на 77 kWh батерията си

Пламен Георгиев,
Toyota CHR plus

, Toyota

Toyota CH-R+

О т „пиле мляко“ казва народът на подобно изобилие. Новата C-HR+ влиза в продажба в Европа през последното тримесечие на тази година, удачен момент да погледнем отново към новия електрически модел на Toyota.

Стъпвайки върху успеха на C-HR, реализирал над един милион продажби в Европа през две поколения, C-HR+ прави крачка напред като самостоятелен, изцяло електрически модел. Автомобилът е изгладен на специалната платформа за електромобили e-TNGA, която е със 110 мм удължена спрямо конвенционалния модел.

На клиентите в Европа новият C-HR+ ще предложи две батерии с капацитет 57,7 и 77 kWh. Първата е със 78, втората със 104 клетки. Моделът с малката батерия е само на предно, докато с голямата ще има версия на предно и с четири задвижващи колела. Мощността на трите версии е съответно 167, 224 и 343 к.с. Благодарение на тези цифри ускорението е съответно 8.4, 7.3 и 5.2 секунди до 100 км/ч.

Така стигаме и до най-важния параметър за един електромобил: пробегът. С малката батерия той ще достига 456 км, докато версията на предно и 77 kWh ще е с най-висок пробег – до 608 км. До 546 км ще достига максималният пробег на версията AWD. Всичко това важи за 18-инчови колела. Ако бъдат монтирани 20-ки, цифрите намаляват с около 40-ина километра. Трябва все пак да отбележим, че споменатите стойности са в процес на хомологация.

Предварителното подгряване на батерията допринася за бързо зареждане с постоянен ток от 10% до 80% за около 30 минути при температури до -10°C, което представлява подобрение от 20 минути в сравнение със зареждането без предварително подгряване.

Системата гарантира достигане на оптимална температура преди началото на зареждането, което позволява по-висока мощност на зареждане, дори при ниски температури. Това се постига с помощта на топлообменник вода-вода, който загрява всички клетки равномерно и осигурява стабилна работа на системата.

Предварителното подгряване на батерията може да се активира чрез избор на три различни режима: ръчно - чрез мултимедийната система; чрез предварително насрочване за определен час, или автоматично при задаване на маршрут към зарядна станция чрез навигационната система.

Стандартното оборудване на модела включва бордно зарядно с мощност 11 kW. Високото ниво на оборудване пък предлага още по-бързо зареждане чрез 22 kW модул, който ефективно намалява времето за зареждане наполовина.

Toyota Toyota CH-R+