Я понският производител отваря нова глава във взаимоотношенията си с електромобилите. Изглежда, че, макар и бавно, компанията ще поеме по пътя на електромобилите с представянето на изцяло новия C-HR+.
Публикация твърди, че Toyota ще увеличи европейското си производство на електромобили още през 2028 г., като заводът на компанията в Чехия ще се превърне в център за производство на електрически превозни средства. Според Nikkei Asia, за новото съоръжение се говори за годишен капацитет от 100 000 електромобила.
Този ход е следствие от по-широкия ангажимент на Toyota да предложи цялостна гама от 14 електрически модела в Европа до 2026 г., включително предстоящите електрически версии на C-HR+ и Urban Cruiser, както и обновения кросоувър bZ.
Въпреки скорошния спад от 1% в европейските продажби на електрически превозни средства, те поддържат значително пазарно присъствие, представлявайки 15,4% от общите продажбите на Стария континент. На този фон решението за производство в Европа е по-логично, тъй като в Япония делът на е-колите от общите продажби е едва 2%.
Междувременно Toyota, подобно на много традиционни производители, усеща натиска от китайски конкуренти, включително BYD, Jaecoo и Xpeng, които колективно държат 5,1% дял в Европа. Въпреки традиционно предпазливите перспективи на Toyota, новият ѝ план е показателен за по-широка промяна в индустрията. Някои може да кажат, че това е и ход, предприет за справяне с нарастващото търсене на електрически опции в Европа, както и с регулаторния пейзаж и предстоящата забрана за двигатели с вътрешно горене.
Въпреки че компанията ще пусне на пазара повече е-модели, това не значи, че трябва да очакваме сеизмична промяна в стратегията ѝ. Toyota и шефовете й нееднократно са казвали, че не вярват в това, че електромобилите са решението на всички въпроси, затова винаги са казвали, че предпочитат да залагат на няколко решения едновременно, а не само на едно. Акио Тойода е особено гласовит в тази посока.