Х ибридите си остават основен приоритет за Toyota, затова плановете на компанията са да продаде само 10 000 електромобила bZ4X в САЩ през настоящата година.
Това значи, че първият изцяло електрически модел на марката може да е по-рядък дори от спортната GT86, която през 2022 г. бе лансирана в тираж от почти 12 000 в Щатите, съобщава Car and Driver.
Скромните планове за bZ4X със сигурност са свързани и с много проблемния старт на продажбите. Напомняме, че моделът бе лансиран заедно със Subaru Solterra, след което и двата модела бяха изтеглени от пазара заради дефект – опасност колело да падне по време на движение. И този дефект не можа да бъде отстранен повече от четири месеца. Това определено вреди.
Плановете за едва 10 000 продажби от bZ4X в САЩ ще поставят марката далеч зад конкурентите си по този показател. Миналата година Ford е продал малко под 40 000 бройки от Mustang Mach-E, а Volkswagen – малко над 20 000 от ID.4. Очакванията са двата кросоувъра да подобрят значително представянето си през тази година.
В същото време Toyota продължава да залага на хибридите, продавайки над 500 000 от тях в Щатите през 2022 г.
Но най-интересната информация от разговора на американското издание с топ мениджмънта на Toyota US е следната: Toyota може да произведе деветдесет (90, за да няма грешка) автомобила Prius или шест (6) броя плъг-ин хибрида RAV4 Prime с материалите, които използва за производството на един bZ4X.
Естествено че Toyota вярва, че повечето продажби на хибриди е по-добрият начин за намаляване на вредните емисии, поне спрямо настоящите пазарни условия.