Toyota ще възобнови продажбите на първия си изцяло електрически автомобил bZ4X близо четири месеца, след като го изтегли от пазара заради риск от разхлабване на колелата в движение.
Компанията обяви това в официално съобщение, цитирано от световните агенции.
Към края на юни Toyota изтегли от пазала 2700 броя от кросоувъра, пряк конкурент на модели като Tesla Model Y и Volkswagen ID4.
Лидерът по продажби в света посочва, че производството ще бъде възобновено днес (6 октомври), а оттам и продажбите, след като е намерено решение за отстраняване на проблема.
Това се отнася и за Subaru Solterra, който е дериват на bZ4X. От него бяха “привикани” на сервиз 2600 коли.
Дотам се стигна, след като японският регулатор по безопасност на движението по пътищата заяви през юни, че острите завои и внезапното спиране могат да доведат до разхлабване на болта на главината. Първите реакции тогава бяха, че това е лесен и евтин проблем за отстраняване. Оказа се, че не е точно така - мина цяло лято в търсене на решение.
В писмо до Министерството на транспорта на Япония Toyota обещава, че ще се увери, че болтовете на главините са сменени и правилно затегнати.
Компанията също така добавя, че е идентифицирала и отстранила потенциален проблем с въздушните възглавници (тип “завеси” - срещу удари в главата) в електромобила. За такъв казус не стана дума през юни.
От изтеглените 2700 автомобила bZ4X, 2200 са предназначени за Европа, 260 за САЩ, 20 за Канада и 110 за Япония.
Всичко това бе съпроводено от критики от екологични организации и инвеститори, които искат компанията по-бързо да премине към електромобили.
В същото време Toyota залага на хибриди, за което упражнява и натиск към японското правителство. По отношение на EV тя се измъква с обяснението, че иска да предложи коли, отговяращи на нуждите на даден пазар, според клиентските нагласи.
Не е случайно, че електромобилите на батерии представляват само 1 процент от продадените пътнически коли в Япония за миналата година.