С ъс сигурност Toyota е една от компаниите, които закъсняха най-много с лансирането на електрически модел, който при това се оказа с все още непоправим дефект. Да не говорим за различните скандали и изказвания на топ шефове на компанията, които не вярват в електрическите автомобили, а в Япония и САЩ те са упражнявали натиск върху политици, за да прокарват своите идеи за хибридните автомобили.
Само преди ден Акио Тойода заяви пред журналисти, че навлизането на електромобилите на пазара „просто ще отнеме повече време, отколкото медиите биха искали да вярваме.” Това изказване идва по повод амбициозните цели за продажбите на електрически автомобили в Калифорния и САЩ, но Тойода смята, че те ще бъдат трудни за изпълнение.
Но анализаторите са красноречиви: електрическите автомобили ще растат и растат по продажби всяка изминала година. Затова и сега японците планират лансирането на електрически седан с размерите на Corolla, чиято цена в Китай да стартира от около $28 000.
Очаква се моделът да бъде кръстен bZ3, като трябва да стане едва вторият 100-процетен електромобил на Toyota. Интересното е, че този модел трябва да използва батериите Blade на BYD, които са до 10 см по-тънки от конвенционалния пакет литиево-йонни батерии. Моделът вероятно ще се произвежда в завода в Тиендзин, който е съвместна собственост на Toyоta и FAW Group.
Макар все още да няма официално потвърждение от Toyota, източник на Reuters предполага, че стартовата цена на седана ще е около 200 00 юана, около $28 000. Ако това се случи, то bZ3 ще е с $10 000 по-евтина от най-евтината Tesla Model 3, чиято цена в Китай започва от 279 000 юана ($38 665).