О чаква се Toyota да представи промените по стратегията си за лансиране на електрически модели пред основните доставчици рано следващата година. Целта на тези промени е японците да се опитат да скъсят разликата (и като представяне, и като печалби) спрямо лидерите Tesla и BYD, съобщава Automotive News, позовавайки се на два източника.
Един от начините за намаляване на разликата с лидерите е чрез ускоряване внедряването на нови технологии за планираните електромобили – от електрически задвижващи системи (включително мотори) до електроника, системи за охлаждане и подгряване и др.
Но тези промени е възможно да забавят развойните програми на някои електромобили, планирани първоначално за 3-годишен период.
Промените ще засегнат наследниците на Toyota bX4X и Lexus RZ.
Очаква се през февруари Toyota да направи голяма среща с доставчиците си, първата подобна след пандемията.
Tesla печели почти 8 пъти повече на един автомобил спрямо Toyota. Това се дължи отчасти на опрости производството на електромобили и да намали разходите, казват анализатори.
През октомври Reuters съобщи, че Toyota преразглежда 3-етепния си план на стойност $30 млрд. за развитие и лансиране на е-коли.
Смята се, че работата по някои проекти вече е спряна, докато работна група, водена от Шигеки Тераши търси начини за подобряване на ефективността на производство.
Първият етап е концентриран върху лансираните на е-модели като bZ4X, обединени под серията "beyond zero". Вторият етап от стратегията на японците обхваща следващите няколко години, когато Toyota трябва да лансира модели, базирани на платформата e-TNGA. Възможно е промените да са насочени именно тук.
Групата на Тераши трябва да прецени дали тригодишната платформа e-TNGA може да свърши работата си. Тя бе създадена чрез модифицирани на платформа за конвенционални автомобили. Но новите реалности показват, че тя няма да е достатъчна и е вероятно да се тръгне в посока изграждане на напълно нова платформа за електромобили, а e-TNGA да бъде изоставена.
Toyota проектира e-TNGA с презумпцията, че трябва да продава по около 3,5 млн. електромобила годишно към 2030 г., около 1/3 от общия обем. Но електрификацията на световния автопарк върви много по-бързо от тези разчети на Toyota.
Toyota работи с Denso и Aisin за рестарт на EV програмата си. Те би трябвало да помогнат за създаването на нова термална система, както и по-развита електрическа задвижваща система.
Някои специалисти разглеждат ангажирането на Тераши, който преди това бе много важна фигура (с 42-годишен стаж в компанията), но през последните години бе изтласкан на заден план, като знак за сериозен рестарт на EV програмата.