В Германия „натискат“ за електромобили с 4000 евро субсидия

Страната спря субсидиите за електрически автомобили през 2023 г., но сега се връща към тази схема, но за достъпни EV-та, включително употребявани

Пламен Георгиев,
Volkswagen електромобили Емден юбилей

Volkswagen

Г ермания ще върне субсидиите за електрически автомобили от януари 2026 г., като стартира програма на стойност 4 милиарда евро, насочена към семействата с ниски и средни доходи.

Новата програма за стимулиране, договорена от коалиционното правителство на Германия след срещи с представители на автомобилната индустрия в Берлин миналата седмица, ще предлага до 4000 евро за електрически модели с нетна цена под 45 000 евро. В ясен стремеж към изцяло електрическа мобилност, плъг-ин хибридите са изключени от програмата.

Този ход копира донякъде стартирала неотдавна от британското правителство подобна програма за безвъзмездни парична средства за покупка на електрически автомобили, предлагаща отстъпка от 1500 или 3750 паунда от цената на електромобили под 37 000 паунда. Целта е да привлече повече частни купувачи към електрическата модилност – особено тези в по-достъпния сегмент на пазара.

Германският план включва няколко ограничения, които показват, че правителството се е поучило от предишния си опит. За разлика от по-ранната субсидия – премахната през 2023 г. – която облагодетелстваше по-скъпите електрически и пллъг-ин хибридни модели от премиум производители като Audi, BMW и Mercedes-Benz, новата програма ще включва ограничения на доходите, като за паричната подкрепа ще се касират домакинства с годишни доходи под 45 000 евро.

Включването на употребявани електрически коли в програмата за стимулиране е първото такова в Европа и се очаква да създаде шаблон за други страни, които обмислят подобни мерки за субсидиране.

Ценовият таван облагодетелства модели като предстоящия Volkswagen ID Polo и конкуренти като Renault 5, като същевременно съзнателно изключва автомобилите от бизнес и луксозния клас, които са се възползвали значително от предишната програма.

Подходът на германското правителство отразява подобни стимули във Франция и Италия, което предполага, че европейските правителства съгласуват усилията си за защита на европейското автомобилно производство, като фокусират финансовите потоци върху по-достъпни електрически модели. Субсидията ще се изплаща след регистрация на колата.

Източник на статията: autocar.co.uk

субсидии Германия