М акар допреди 3 години американската компания да бе на прага на фалита в края на всяко тримесечие, сега Tesla доказва, че от електромобили може да се печели. При това сериозно.
Една от причините т. нар. наследствени производители да забавиха развитието и разгръщането на електрическата мобилност бе именно фактът, че губеха пари, поне в началото. Ако превъртим времето бързо напред и стигнем днешния ден, Tesla може би печели 8 пъти повече на кола спрямо Toyota.
А японците знаят отлично как се правят коли, както и как се печелят пари. Макар Toyota да изостава на електрическия фронт, марката произвежда голямо разнообразие от автомобили, повечето от които хибридни. Tesla пък има само четири електромобила.
И сега цифрите, които изнася Electrek. През последните тримесечия компанията отбелязва значителни печалби, трупайки съществен свободен паричен капитал, който достигна рекордните над $3 млрд. последното тримесечие.
В същото време Toyota продава милиони коли всеки три месеца, но това не значи, че печели повече. Американците отчетоха $3,29 млрд. нетна печалба през последното тримесечие спрямо $3,15 млрд. на Toyota. И това въпреки факта, че са продали седем пъти повече коли от Tesla!
Тази сметка е доста опростена (без в нея да бъдат взети много други фактори) и не значи задължително 8 пъти по-висока печалба. Но фактът, че Nikkei излезе със заглавие „Tesla печели 8 пъти повече от Toyota на кола” е красноречив. Там уточнението е, че това се случва въпреки съотношението 7 към 1 в полза на японците за продадените автомобили.
Като любопитен факт може да се отбележи, че преди време Toyota притежаваше около 3% от акциите на Tesla, за които бе платила около $50 млн. Днес, както посочва Electrek, Tesla прави по $50 млн. свободен паричен поток на всеки два дни.