Ц ифрите са това, което определят същността на Lotus Evija. Започваме с мощността, която е 1471 киловата, което ще рече точно 2000 к.с.! С тези параметри новият хипер автомобил ще се превърне в най-мощният сериен модел за пътя, когато влезе в производство през следващата година.
Четирите електрически мотора се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 2000 киловата! Lotus казва, че тези цифри ще гарантират на Evija ускорение на 100 км/ч за под 3 секунди. Това звучи бързо, но не толкова бързо, колкото предполагат 2000 к.с., тъй като не са никак малко супер автомобилите с ДВГ, които ускоряват по-бързо, да не споменаваме Tesla Model S P100d.
Голямата сила на Evija идва след границата от 100 км/ч, тъй като за ускорението от 100 до 200 км/ч моделът ще се нуждае от още 3 секунди, докато границата от 300 км/ч трябва да бъде достигната за под 9 секунди! Максималната скорост ще е над 320 км/ч.
В страни от мощността, Evija разчита на карбонов монокок, който спомага теглото на модела да е 1680 кг. Изглежда като солидно тегло, но само си спомнете капацитета на батерията. Четирите мотора ще могат да насочват мощността си към отделни колела с най-добро сцепление, а към аеродинамично изваяното купе са добавени пет режима на задвижване – range, city, tour, sport или track.
Другият любопитен факт е свързан с времето за зареждане на огромната батерия. Lotus казва, че Evija ще може да се зарежда за само 9 минути! НО това ще е възможно на зарядна станция с капацитет 800 kW, каквато в момента не съществува. Най-голямото зарядно с 350 kW ще може да зареди батерията на 80% за 12 минути, а самата батерия трябва да осигури пробег до 400 км.
Lotus твърди, че Evija ще е първият сериен автомобил, който ще използва лазери вместо фарове. А ако се вгледате в снимките ще забележите, че липсват огледала и дръжки на вратите. Камери ще заменят традиционните огледала, а вратите ще се контролират чрез дистанционното на ключа.
Производството на 130 бройки от Evija ще започне догодина, като компанията е заложила цена между €1,5 и €2 милиона.
Уличният болид на Aston Martin и Ейдриън Нюи се появи за пръв път