С кептиците на тема електромобили изтъкват ограничения живот на батерията като един от най-големите минуси на е-колите. Но Tesla за пореден път показва, че това опасение не би следвало да е сред основните при избора на е-автомобил. Прави го Хансьорг Геминген (Hansjörg Gemmingen), познат с рекордния си пробег от 620 000 км с първото поколение на Tesla Roadster. Новото му постижение е още по-впечатляващо, този път с Tesla Model S.
Геминген вече е навъртял пробег от 900 000 км, което доказват две споделени снимки на 14 юли. Model S P85 (една от най-старите версии) се движи с втория си пакет батерии, но това ще рече, че всеки един от тях е направил поне по 450 000 км. Това е впечатляващ пробег за нормаблен автомобил с ДВГ, а конвенционалните автомобили, които биха изминали близо 1 000 000 км без смяна на двигателя, са единици. Още по-интересното е, че човек, който шофира толкова много, е избрал да прави това не с дизелов или бензинов двигател, а с електромобил.
Now I did it😃 https://t.co/m3PGfF2u3L pic.twitter.com/SChxAz1o5S
— Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) 14 July 2019
В класацията на Tesla за най-много изминати километри с модели на компанията Геминген държи две от трите топ места. Вероятно има и други модели на марката с много висок пробег, но те не са вписани в тази класация. Първите две позиции са за Геминген със съответно 900 000 и 620 000 км, следва Model X 90D с пробег 598 282 км и Model 3 LR RWD със 115 578 км.
Уличният болид на Aston Martin и Ейдриън Нюи се появи за пръв път