Tesla Model 3, подобно на определени знаменитости в обществото, е известна с това, че е известна. Когато стартираха заявките за модела на 31 мат 2016 г., хората бяха като обезумели. За седмица бяха платени 325 000 капара по $1000, а до края на април броят достигна 400 000.
До момента, в който започнаха първите доставки, въпреки 63 000 отказа (около 12%), броят на резервациите достигна 455 000. Това бе феномен, който автомобилната индустрия не би виждала.
Но какво става, когато не можеш да изпълниш обещанията си. Според анализатора Second Measure, който „анализира милиарди анонимни покупки, за да отговори на реалните въпроси относно поведението на клиентите”, в последно време отказът от предварително платеното капаро (което се връща на клиента) изпреварва резервациите. Казано по друг начин, около 23% от платеното капаро е върнато на клиентите. Само 8% от предварително резервиралите автомобила са го закупили към края на април. А големият отлив започва през януари, като през април той е най-висок.
Според Recode, който също отразява казуса, Tesla е заявила, че числата на Second Measure „не отговарят на вътрешните данни, но няма да конкретизират колко голямо е разминаването”. Разбира се, че подобни данни биха могли да се поставят под съмнение, но също така не бива да забравяме, че всяка първична реакция на Tesla е свързана с отрицание. Така реагираха на Consumer Reports, които дадоха много слаба оценка на Model 3, но няколко седмици по-късно поправиха спирачната система на автомобила и го върнаха отново в Consumer Reports, когато вече Model 3 премина тестовете.
Най-вероятно последната доза откази се дължи с поредното отлагане на базовия модел на цена от $35 000, върху който се крепеше цялата маркетингова кампания и който генерира този огромен брой резервации в началото. Клиентите осъзнаха, че няма да могат да се възползват от пълния размер на субсидията от $7500, тъй като, след като бъдат произведени 200 000 бройки от модела, тази субсидия започва да намалява.
Макар отливът да е много голям, в момента той няма да се отрази на Tesla. Причината е, че компанията все още не може да достигне плановата си производствена мощност от 5000 бройки седмично до края на този месец. Когато го направи, това ще означава годишен капацитет от 260 000 бройки. Но от друга страна Tesla трябва да връща платеното капаро от $1000, което е проблем за компанията, която страда от липса на кеш.
Нелегален софтуер е причина Германия да плаши Daimler с глоба от 3,75 млрд. евро
Тръмп заплашва, че ще блокира вноса на луксозни немски автомобили
Светът ще се нуждае от „поне” 10 гигазавода за батерии до 2025 г.