Р азговаряйки с инженери, които са разглобили няколко Model 3 на съставните му части за германските автомобилни производители, WirtschaftsWoche съобщава, че екипът е установил, че производството на автомобила струва около $28 000. Тук влизат $10 000 за производствени разходи, както и $18 000 за материали и други разходи.
Имайки предвид, че базовият модел от $35 000 все още не се предлага, Tesla очевидно печели доста добре от всеки продаден Model 3. WirtschaftsWoche казва, че част от тази висока доходност се дълги на много модерния пакет батерии, в който се използва много по-малко кобалт спрямо конкурентите. Това е важно, тъй като ръстът в производството на батерии и електромобили доведе до тройно увеличаване на цената на кобалта за последната година и половина.
Как е постигнато не става ясно, но материалът казва, че Tesla и Panasonic са измислили начин как да използват около 1/3 по-малко кобалт спрямо традиционните батерии. Това съществено снижава производствените разходи и увеличава печалбата.
Макар да изглежда, че Model 3 носи добра печалба, не всички са убедени, че това е достатъчно. Професор Ерик Гордън от Университета в Мичиган смята, че Tesla не печели много от автомобила, когато под внимание се вземат други фактори – разходи за изграждане и поддържане на дилърска мрежа и планирани разширявания на производството. Той смята, че ако Tesla не продава Model 3 за поне $50 000, тогава „не смятам, че това е добър бизнес”
Audi S5 и Ива Русинова си партнират в пилотния епизод на „Авто банда”
Тръмп заплашва, че ще блокира вноса на луксозни немски автомобили
Светът ще се нуждае от „поне” 10 гигазавода за батерии до 2025 г.