Светът ще се нуждае от „поне” 10 гигазавода за батерии до 2025 г.

defaultimg

netinfo

Р езкият скок в търсенето на електрифицирани коли ще изправи света пред нуждата от построяването на „поне” 10 „Гигазавода” до 2025 г., казва нов доклад по темата. Той е дело на International Energy Agency (IEA), базирана в Париж организация, която съветва правителствата по теми, касаещи бъдещето на енергийните нужди и потребление. Според IEA световният автопарк от електрифицирани автомобили ще скочи от само 3 млн. до 220 млн. към 2030 г.

Този бърз ръст на продажби на хибриди, изцяло електрически автомобили и такива, задвижвани от горивни клетки (водород), вече започва да набира такава скорост, че до 2020 г. електрифицираните автомобили по пътищата ще се утроят. Броят на зарядните станции (обществени и частни) също се е увеличил с около 1 млн. между 2016 и 2017 г.

IEA предвижда, че до 2030 г. нарастващата популярност на електрифицираните автомобили ще намали търсенето на нефт с около 2,57 млн. барела дневно. Но това ще наложи нещо друго: бързо построяване на заводи за производство на батерии. Илън Мъск нарече своя „Гигафактори”.

Заводът на Tesla в Невада, който, когато бъде напълно завършен, ще бъде най-голямата постройка в света, простираща се върху над 3 млн. кв. м. Тогава тя ще има капацитета да произвежда батерии с капацитет 35 гигаватчаса годишно. Това се равнява на около половината от днешното световно търсене, но IEA предвижда, че светът ще се нуждае от над 10 пъти повече от този капацитет до края на следващото десетилетие.

По-голямото търсене на батерии ще продължи да идва от Китай, който вече се е бетонирал като най-големият пазар в света за електрифицирани автомобили, но Европа и САЩ също ще се нуждаят от огромен капацитет. Лидер на Стария континент е Норвегия, която през миналата година постигна 39% дял на електрифицираните коли от общите продажби на нови автомобили.

Нестихващият „Дизелгейт” доведе до сериозно отдръпване от дизела през последната година, но това не се отрази в ръст на продажбите на електрифицирани автомобили. Отрази се на продажбите на бензинови такива. Търсенето на дизелови коли в Европа спадна с 13,2% през миналия месец, докато търсенето на бензинови модели отбеляза ръст от 53,5% през април. Това преминаване към бензинови мотори доведе до първото увеличение на СО2 емисиите през последните 20 години на континента. Рекордно ниско е било нивото им през 2016 г.

Какво друго произвеждат автомобилните компании

Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)

Мислите G63 6x6 за голям? Avtoros Shaman 8x8 е с две колела повече

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобили Гигафактори Гигазавод електромобили