FIAT трябва да бъде народната Tesla: електрически за всички. Очевидно е, че тези коли трябва да са по-евтини. До 2027 г. ще бъдем готови, възможно е и преди това. Зависи от цената. Искам да сме първият масов производител на електромобили.”
Това заявява изпълнителния директор на FIAT Оливие Франсоа пред британската медия “Аутокар”. Той не е първият, който споменава Tesla като цел: наскоро босът на Stellantis Карлос Тавареш обяви, че до няколко години компанията му ще догони американският лидер.
Ако се съди по думите на Франсоа, италианският концерн планира сериозно обновление в гамата, като плановете са от въпросната 2027 г. да премине изцяло на електрическо задвижване. Като начало на всеки модел ще има по един EV.
А близките планове включват електрически градски автомобил, който ще види бял свят още догодина, и три кросоувъра до 2025 г.
В цялостната офанзива попадат общо 10 автомобила, четири от които са леки пътнически, супермини Strada само за Латинска Америка и още пет возила за продажби из целия свят.
За целта концернът Stellantis сериозно ще развърже кесията, след като в последните години инвестициите не бяха големи под знака на FIAT Chrysler Automobiles.
Франсоа разкрива, че въпросните четири коли (мъникът и кросоувърите) ще са сериозно повлияни от показаната през 2019 г. концепция Centoventi.
Ще има нова Panda и нов 500X, като не е задължително да бъдат техни преки наследници, просто ще останат в съответните класове.
Оливие Франсоа говори за представяне на поне един нов модел годишно на регион и за "сбъднати мечти". Той обещава “голямо завръщане” в В сегмента, а също така сред кросоувърите, тъй като те са все повече предпочитани от клиентите.
Открито казва, че до 500X ще застане цяло трио, тъй като FIAT вижда потенциал там.
Каквито и нови модели да излизат с марката на италианският бранд обаче, те няма да са по-големи от 4,5 метра, за да не се стигне до вътрешна конкуренция с други марки в Stellantis. Дава за пример Citroen.
Фирмите в семейството хем споделят общи технологии, хем трябва да запазят самостоятелност. Това става чрез размерите на колите, тяхното позициониране по сегменти. Излиза, че FIAT ще се разпростира до C класа.
Това с което започнахме: въпросният градски автомобил ще е в В сегмента, наследник на спрения през 2018 г. Punto, но няма да носи това име. Освен като EV е много вероятно да се предлага и с хибридно задвижване.
Оливие Франсоа се спира подробно на "две икони" за FIAT, на които ще бъде обърнато специално внимание бъдеще, а както и да изглеждат, те ще носят ДНК-то на италианската марка.