Tesla се отказва от целта да продава по 20 млн. коли годишно

Роботаксито ли е причината, илпсата на пазарни условия ли е, но към днешна дата е очевидно, че това няма как да се случи

Tesla зарядна станция

, iStock

Tesla зарядна станция

Tesla се отказва от целта да продава по 20 млн. коли годишно към края на десетилетието, стана ясно от публикувания в края на миналата седмица доклад, пореден знак, че компанията насочва интереса си към роботакситата. Или пък че няма пазарен потенциал това въобще да се случи.

През 2020 г. Илон Мъск обями, че Tesla ще достигне до капацитет от 20 млн. коли годишно, двойно повече от продаваните в момента от Toyota, най-големият автомобилен производител. Тази цел бе повторена в докладите на Tesla за въздействие през 2021 и 2022 г.

Но компанията наскоро промени тактиката си, изоставяйки плановете си за производство на напълно нов модел с цена $25 000, насочвайки интереса си към автономната технология за управление. Плановете на Tesla са да покаже своето роботакси на 8 август.

През април Мъск каза, че Tesla планира да издърпа напред лансирането на нови модели, включително достъпни коли.

„Макар компанията в момента да обещава да представи „по-достъпни“ модели в бъдеще, това не означава задължително коли с цена $25 000”, коментира пред Reuters Сандийп Рао, старши анализатор в Leverage Shares.

От началото на годините акциите на Tesla са паднали с 30%.

Компанията отчете ръст на продажбите от 38% през 2023 г., но значително пред целта от 50%. През първото тримесечие на тази година бе отчетен спад на продажбите за пръв път от четири години.

роботакси Tesla