Reuters: Tesla се отказва от колата за $25 000, Мъск: „Reuters лъже (отново)”

Агенцията посочва като причина за това решение жестоката китайска конкуренция и желанието на Мъск всички усилия да се насочат към работакси, което милиардерът смята, че ще е транспортът на бъдещето

Tesla Berlin Model Y

Getty images

А генция Reuters твърди, че Tesla се е отказала от плановете да даде на потребителите достъпен електромобил за $25 000, позовавайки се на три анонимни източника и вътрешни съобщения, които агенцията е видяла.

Това решение, твърди Reuters, е обръщане на 180 градуса според дългогодишните обещания на Мъск, че ще даде електромобил за масите.

След като агенцията публикува своята история, Мъск използва платформата X, за да напише: "Reuters is lying (again)."

Акциите на Tesla паднаха с 6%, туитът на Мъск възстанови една част от тях, но в крайна сметка борсата затвори в петък със загуба на стойност от 3,6%.

Последва и нов туит от Musk в X: "Tesla Robotaxi unveil on 8/8", който отново покачи акциите на следващия борсов ден.

Два източника казват, че са научили за плановете за изоставяне на Model 2 на среща със служители, което един от тях казва, че това се е случило в края на февруари.

“Директивата на Илон е да се заложи всичко на работаксито”, казва същият човек.

Третият източник потвърждава отмяната на проекта и казва, че новите планове са за производство на роботизирано такси, но в много по-малки обеми от предварителните сметки за Model 2.

Тук ще кажем, че именно Model 2 стои в основата на обещанието на Мъск, че към 2030 г. Tesla ще прави по 20 млн. коли годишно, двойно повече от това, което произведе миналата година Toyota.

Reuters цитира и няколко вътрешни съобщения за прекратяването на проекта за Model 2.

Tesla нарича евтиния си модел NV91, за външният свят (доставчици) той е познат като H422. Едно от въпросните съобщения от 1 март касае именно доставчиците, които „трябва да спрат всички бъдещи дейности, свързани с H422/NV91.”

В друго съобщение от 1 март, мениджърът благодари на инженерния екип за техните усилия, като ги подканя да документират надлежно всичко научено до момента.

Към момента плановете за роботакси на Tesla остават неясни. Преди време Мъск каза, че Tesla, най-скъпата автомобилна марка в света, ще „струва на практика нула” без постигане на пълна автономност на управление.

Имиджът на Tesla като еко иноватор понесе удар, след като милиардерът изрази симпатии към десните политики, като направи силно поляризиращи изказвания през последните години.

Тази седмица компанията отчете 8% спад на доставките, точно след като BYD се похвали с 13% ръст. Акциите на Tesla спаднаха с 5% при тази новина, като с това спадът достигна 40% от миналия юли. Това се равнява на загуба на около $400 млрд. пазарна капитализация.

Въпреки това Tesla остава с най-голямата капитализация от $545 млрд., което е повече от общата пазарна капитализация на следващите три компании по този параметър, а именно Toyota, Porsche и Mercedes-Benz.

25 000 евро Илон Мъск Tesla