Tesla отговори остро на публикации от последните дни, че е знаела за дефектни части в автомобилите си, но умишлено е пренасочвала вината за проблемите към шофьорите. В дълга публикация в профила си социалната мрежа Х, компанията обвини, че авторите на тези статии са фалшифицирали факти.
Tesla обвинява конкретно агенция Reuters в публикуване на „статия, която има изключително подвеждащо заглавие и е пълна с непълна и демонстративно невярна информация“. Рядкост е за Tesla да коментира публикации, особено след като през 2020 г. премахна ПР отдела си.
Сега компанията е решила да отговори, като изданието Electrek уточнява, че Tesla е била потърсена за коментар от Reuters преди публикуването на материала, но не е отговорила. Практически компанията отговаря постфактум.
Tesla прави разбивка на основните неща, с които не е съгласна, като казва, че е платила за повечето от споменатите 120 000 ремонта, като ги е покрила гаранционно. Компанията също така твърди, че един сниманите в статията компоненти всъщност е показан след катастрофа, а не е дефектирал, както се твърди. „Клиентът беше уведомен, че Tesla прегледа телеметрията и разбра, че е имало катастрофа и затова ремонтът не се покрива от гаранцията“, казва компанията.
Според Tesla авторите на материала са събрали различни, несвързани помежду си казуси и инциденти и са ги представили като общ проблем, който е базиран на погрешни и непълни данни. Компанията смята, че това е целенасочено и тя смята, че се случва в „много от негативните статии за Tesla”.
„Да се използва едностранното мнение на един клиент за универсално представяне на изживяването за всички клиенти създава погрешна и фалшива представа за Tesla. В действителност, за всеки разочарован клиент, има стотици други, които са много доволни от Tesla и биха купили отново. Числата не лъжат за броя повторни продажби и доволни клиенти“, казва компанията.