Mercedes-Benz стартира продажбите на електрическата S-класа в България, като за целта представи официално модела пред специализираните медии и потенциални клиенти.
На живо автомобилът изглежда впечатляващо (меко казано). Да, не е бърз като Tesla, но никой в Щутгарт не е искал това. И никой в Щутгарт не е искал EQS да се сравнява с Tesla, защото (моля най-фанатичните последователи на Свети Мъск да ме извинят) двата автомобила просто не могат да се сравняват. Това е S-класата на електромобилите!
Двата автомобила на премиерата бяха EQS 580 4Matic (продадени, стартова цена 264 000 лв. с ДДС). Моторите са два, мощността е 523 к.с., а въртящият момент 855 Нм. До 100 км/ч EQS 580 се ускорява за 4,3 секунди, като максималната скорост е 210 км/ч. Пробегът е до 785 км. Това е за статистиката.
Иначе възприятията и качеството на изпълнение са впечатляващи. Уникалният 56-инчов дисплей в интериора (реално са три, обединени под една стъклена обвивка) е нещо, което виждам за пръв път на живо. Ориентацията и боравенето с него съм убеден, че въобще не са лесни, но изглежда като в космически кораб. Дисплеят пред пътника отпред се включва само ако на седалката седи човек. Отзад креслата са изключително комфортни, мястото за краката е гигантско, обемът в багажника също.
Много интересен е фактът, че предният капак не се отваря. Да, няма грешка. Под него е HEPA филтърът за климатичната система и някои други части, но собственикът не може да го отваря (само в сервиз). Отваря се само малко капаче в предния ляв калник, откъдето се налива течност за чистачките.
Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии
Много интересен факт, който чух за пръв път, е наличието на специалист в Mercedes, чиято работа е да предвижда всички ефекти върху състоянието на боята, причинени от камъчетата, които движещият се пред вас автомобил вдига. Споменавам това, за да стане ясно в какви детайли се мисли, за да се гарантира качеството, което клиентите на Mercedes търсят и са свикнали да получават.
Сред любопитните факти ще отбележа и този, че шофьорската врата може да се затвори с жест (ако ви е много трудно да я дръпнете). В модерните коли има много функции, които се управляват с жестове, но за пръв път виждам такава възможност, която ще бъде активирана догодина.
Така изглежда 56-инчовият дисплей в Mercedes-Benz EQS
Иначе шефът на „Силвър стар” се похвали, че за четирите години на пазара компанията е реализирала 7300 продажди (от всички видове превозни средства). Г-н Заерле разкри също, че догодина може да очакваме два електрически модела (към петте от тази година), а през 2023 г. ще се появят още пет. Целта е до края на десетилетието Mercedes да предлага изцяло електрическа гама на пазарите, които го позволяват.
У нас стартовата цена на Mercedes-Benz EQS 450+ започва от 215 700 лв. с ДДС, но лично аз се съмнявам това да е изборът на родните клиенти на този модел.
Микрокола в опит да трансформира градската среда, но възможно ли е
Honda HR-V идва с едно хибридно задвижване и стартова цена от 60 000 лв.