Студеното време изяжда „живота” на електромобилите

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П рез последните седмици климатичните промени показаха на американците на какво са способни, но това вероятно не е достатъчно за администрацията на Тръмп, която преди време реши да се оттегли от Парижкото споразумение. Голяма част от щатите бяха на т. нар. „полярен вихър”, който свали температурите да под -35°C, което доведе до замръзване на Ниагарския водопад и езерото Мичиган.

Тези полярни студове причиниха сериозни проблеми, а те бяха причината да поредното проучване, свързано с електромобилите. То е дело на организацията ААА, която има около 59 млн. членове. Предмет на проучването е влиянието на външната температура върху пробега на електрическите автомобили.

На започнатите е ясно, че екстремните температури оказват много негативно влияние върху пробега на този тип автомобили. Сега нагледно се доказва, че падането на температурите до -6,6°C (20°F) може да доведе до средно намаляване на пробега с 41%. Това се дължи на множество фактори, като сред основните е използването на климатичната система.

Когато температурата скочи до 35°C (95°F), спадът на пробега достига средно 17%.

Не толкова драматична е ситуацията, когато не се използва климатикът. При достигане на температури от -6,6°C, пробегът пада средно с 12%, а при качване до 35°C – със само 4%.

За целта на проучването са били използвани пет модела: 2018 BMW i3s, 2018 Chevrolet Bolt, 2018 Nissan Leaf, 2017 Tesla Model S 75D и 2017 Volkswagen e-Golf.

Най-слабо е било представянето на BMW i3s, чиито пробег при -6,6°C е падал с над 50%. С над 20% е спадал при температура от 35°C. На противоположния край на спектъра е представянето на Nissan Leaf.

„Полярният вихър” причини доста неудобства на собствениците на Tesla Model 3. Социалните мрежи бяха залети от оплаквания, свързани с рязкото спадане на пробега, но и с нещо още по-неприятно. Голяма част от засегнатите се оплакаха, че не са могли да влязат в автомобила си. Дръжките на Model 3 са равни с повърхността на вратата. Сами се сещате, че замръзването на купето е довело и до този страничен ефект на модерния дизайн, като не малко хора казват, че дори след 10-15-минутно предварително загряване, те пак не са могли да отворят автомобилите си.

Daimler благодари на работниците си с по 5000 евро

Избраха автомобила на годината в България

Електрическо бъдеще на гърба на пикапи с V8 двигатели

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобили електромобили