Г ерманските производители са на прага на масовата електрификация, но искат ли германците електромобили? На този въпрос се заема да отговори компанията за полупроводници Infineon, създадена от Siemens AG през 1999 г. Тя се обръща за помощ към Statista, която да проведе проучване в сраната между жителите със свидетелство за правоуправление.
Разглеждано от демографска гледна точка, въпросът за или против електромобилите е аналогичен на въпроса „Стриймвате ли музика или купувате CD-та“, тъй като връзката между възрастта и евентуалната покупна ва електрическа кола е много силна.
На въпроса „Разглеждате ли възможността за закупуване на изцяло електрически автомобил“, цели 79% от респондентите на възраст 30-39 години са отговорили с „Да“. Със 77% ги следват хората на възраст между 18 и 29 години. Но най-интересна е именно първата възрастова група, тъй като те със сигурност са работещите в Германия, създаващи основната част от БВП на страната.
Процентът леко започва да спада при възрастова група 40 до 49 години (69%) и 60-60 години (49%). Но дори и в последната възрастова група процентът е много висок, тъй като това са германци в предпенсионна възраст, които със сигурност имат нужните пари, за да закупят електрически автомобил.
Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)
Двигателят с вътрешно горене достигна своя връх
Друг интересен въпрос от проучването, който Infineon иска да разбере, е „какъв вид електроенергия бихте искали, ако електроцентралата е разположена на до 5 км от дома ви?“. Отговорите са: соларна енергия (67%), от ветрогенератори (49), ВЕЦ (43), 28% за били за биомаса, 7% за ядрена и 5% за ТЕЦ на въглища.
Последният въпрос не е случаен, тъй като Петер Уавер, топ мениджър в Infineon смята, че "най-голямото предизвикателство пред преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили, е подготовката на инфраструктурата и модернизация на съществуващата електропреносна мрежа. В Германия нито едното, нито другото е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация."
Същият отбелязва, че „целият пътнически транспорт може да бъде захранван от възобновяема енергия. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.
Еволюцията на Серия 7: от Е23 до огромната радиаторна решетка
Очаква се другата седмица да бъде обявен алиансът Fordswagen