Може ли да се окаже, че потенциалът на електромобилите е надценен? Анализатори отговарят положително

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

В момента се наливат милиарди в разработването на моделни семейства от чисти (и електрифицирани) електромобили. Почти всеки производител вече обяви колко точно милиарда ще инвестира в тази посока и колко модела ще изкара в следващите години. Проблемът за тях ще дойде, ако прогнозите им не се окажат верни и напълнят дилърствата си със стока, която няма кой да купи.

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето!

Ако този сценарии се материализира, това ще доведе до сериозен катаклизъм в автомобилната промишленост, ефектите от който, макар и трудно да могат да се посочат  към този момент, ще костват скъпо на мнозина. Един, обаче, вече става ясно откроим: производители с над 100-годишна история се обединяват (или търсят начини за сближаване), за да оцелеят в тази надпревара в инвестициите за милиарди. Вече за втори път излязоха публикации, че дори BMW и Mercedes обмислят варианти за съвместно производство, но да видим, този процес тепърва ще се развива.

Майкъл Уудуорд, британски автомобилен партньор на Deloitte, казва: „Макар да има ясно откроима тенденция за разработване на пазара на електромобили, историята все още не е много ясна. Нашите предвиждания казват, че предлагането ще надхвърли търсенето с приблизително 14 млн. през следващото десетилетие.”

Консултантската компания смята, че цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Те очакват през следващото десетилетие да бъдат произведени около 21 млн. електромобила, като са убедени, че пазарният им дял наистина ще се увеличи, но не с толкова, с колкото очакват производителите, което ще доведе до свръх предлагане.

[morearticles]

През миналата година в света са били продадени 2 млн. електрически коли, което е двойно повече от броя им през 2017 г. Това сочи за нарастващата популярност на BEV (battery electric vehicle). Но все още само една на 250 коли по света е електрическа. Само Норвегия (където Nissan Leaf е най-продаваният нов автомобил през миналата година) е уникален случай с 30-порцентен дял на електромобилите. В САЩ електричките и хибридите са едва 2% от общите продажби, а в световен мащаб процентът е 2,2.

VW, който дръпна спусъка с „Дизелгейт”, обвърза бъдещето си с електрическите автомобили, планирайки да инвестира $50 млрд. в развитието на марката I.D. Mercedes-Benz, BMW и останалите правят същото, като се стремят да догонят Tesla, която първа разви моделните електрически автомобили, хващайки неподготвени големите играчи на пазара. Макар Илон Мъск многократно да е надценявал възможностите си, той видя бъдещето преди останалите. Компанията продаде близо 250 000 електрически автомобила миналата година, а сега целта е постигане на едно от обещанията на Мъск – 500 000 продажби годишно по света.

Volkswagen e продал най-много, но Renault-Nissan е №1 при леките

Renault показа „малкия Megane”

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

Deloitte електрически автомобили електромобили