В чера Citroen представи е-C3 – най-евтиният европейски електромобил, който при това предлага и много атрактивен дизайн. Моделът ще стартира на цена от 23 300 евро. Но от компанията побързаха да обещаят, че се задава модел, който трябва да струва под заветните 20 000 евро.
Всичко това създаде доста интернет шум (но в добрия смисъл), защото от доста време се говори за тези евтини европейски електромобили.
Сега става ясно, че платформата Smart Car на е-С3 ще послужи за изграждане на „около” седем нови модела.
Те трябва да предпазят концерна (с 14 марки под шапката си) от задаващата се вълна евтини китайски електромобила, за която Карлос Тавареш от години говори, че ще залее Европа.
Към момента концернът разчиташе на четири платформи - Small, Medium, Large и Frame. Но Smart Car е петата, разработена на базата на платформата СМР от PSA. Тя ще се използва само за въпросните седем евтини електромобила, които да дадат отпор на китайските електромобили, включително Dacia Spring.
Сега очакваме първо по-голяма версия на e-C3, както и поне два други модела от марките на Stellantis, които ще дебютират през 2024 г. Една от тях спокойно може да предположим, че ще носи емблемата на Opel, тъй като марката отдавна е заявила влизане в ценовия сегмент под 25 000 евро.
Платформата Smart Car е разгърната в завода в Търнава, Словакия, но може да се монтира и в други заводи в Европа, дори и в Мароко.
По време на представянето на модела бе обявено, че версията на е-C3 с по-нисък пробег ще струва дори под 20 000 евро.