П лановете на Hertz да купи хиляди автомобили Tesla и хиляди Polestar й спечелиха купища от безплатно медийно отразяване, когато бяха обявени преди няколко година. Без съмнение, възможността да шофират последните електромобили й донесе нови клиенти. Но сега се оказва, че реалността е малко по-различна от цветното бъдеще, рисувано от анализатори и някои компании. Една от най-големите компании в света за отдаване на коли под наем не само удари ръчната спирачка на плановете за електрификация на автопарка, а направо включи на задна.
Около 20 000 електромобила от парка на Hertz в САЩ ще бъдат продадени и заменени с традиционни автомобили с ДВГ. Като причина за това от компанията посочват по-високите разходи за ремонт на EV спрямо конвенционалните автомобили. В момента компанията има около 400 автомобила Tesla, предлагани за продажба пред програмата й Rent2Buy, някои от които предлагани за под $18 000.
През октомври 2021 г. компанията се спаси от банкрут като обяви, че добавя Tesla Model 3 в автопарка си, твърдейки, че до края на 2022 г. ще има около 100 000 американски Modеl 3. Сделката се изчисляваше на $4,2 млрд., но това обещание така и не се изпълни. В началото на 2023 г. тя разполагаше с около 48 000 електромобила. Твърденията на Hertz не спряха дотук, през 2022 г. компанията каза, че ще закупи 65 000 автомобила от Polestar през следващите пет години.
Но пукнатините в плановете на Hertz започваха да стават очевидни през миналия октомври. Изпълнителният директор Щефан Шер призна, че, макар електромобилите да имат по-ниски експлоатационни разходи, високите разходи за ремонт на EV след инцидент, удрят спирачка за изпълнението на плана да се купят 100 000 „Тесли”.
Hertz не е единствената компания, която страда от по-високите ремонтни разходи на електромобилите. Миналият декември Sixt разкри, че изважда Tesla от автопарка си заради огромната амортизация, но пък реши да запази китайските модели от BYD.