Sixt постепенно ще извади електрическите модели на Tesla от автопарка си, след като големите намаления на цените от американския производител навредиха на остатъчната стойност на активите на най-голямата компания за коли под наем в Европа, съобщава Automotive News.
По-високите разходи за ремонт на електрически автомобили в сравнение с конвенционалните такива усложняват казуса с по-нискиje остатъчни стойности при препродажба на употребяваните автомобила.
Агресивните намаления на цените от страна на Tesla поставиха производителите на електромобили в световен мащаб под натиск, тъй като американската компания се стреми да запази господство на все по-конкурентния пазар.
През октомври Hertz Global Holdings заяви, че спадът на цените на Tesla е понижил стойността при препродажбата на електромобилите с една трета.
Забавящото се търсене на EV през последните месеци се отрази на стратегиите на редица производители за разгръщане на електрическата мобилност. General Motors заяви, че преосмисля целите си, след като продажбите са по-бавни от очакваното, а Volkswagen Group намали производството в Германия. Mercedes-Benz заяви, че ценовата война е „брутална“ и неустойчива.
Sixt не се отказва от целта си да електрифицира 90% от автопарка си в Европа до края на десетилетието. Част от този план е закупуването на 100 000 автомобила от китайската BYD, което започва още от края на миналата година. Тук всичко върви по план, а той е цифрата от 100 000 да бъде постигната до 2028 г.
Първо на клиентите ще бъде предложен BYD Atto, като Sixt започна да го предлага в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания.