TUV: Tesla Model 3 с най-много технически дефекти в Германия

След третата година TUV започва да проверява всички автомобили в Германия, като Model 3 е автомобилът с най-много технически дефекти сред 111 модела

Пламен Георгиев,
Tesla Model 3 зарядна станция електромобили

iStock

Technischer Überwachungsverein (TÜV) трябва да проверява всички автомобили в Германия, след като те навършат три години, след това техническата инспекция е на всеки две години.

Според данни на Auto Bild, 14,7% от всички проверени автомобили Model 3 са се провалили при тези технически прегледи. Германското издание и TÜV си партнират при публикуване на годишния доклад за употребявани автомобили. Тазгодишното му издание е базирано на 10 225 866 общи инспекция (Hauptuntersuchung).

За пръв път Model 3 се появява в доклада, но това не е първият път, в който Tesla разочарова. През януари 2022 г. TÜV разкри, че Model S е най-лошо представилият се електромобил в доклада. Тогава той не успя да се пребори само с Dacia Duster и Dacia Logan, които показаха най-много технически проблеми.

Според Auto Bild, повечето от дефектите на Model 3 са били свързани с компоненти на окачването и спирачните дискове. Феновете на Tesla веднага биха контрирали, че всеки автомобил с тежка батерия на борда е нормално да страда от такива проблеми. Но TUV не мисли така, по-скоро Renault ZOE и Volkswagen e-Golf не мислят така.

ZOE се нарежда на 44-то място от 111 модела до три години. Не страда от проблеми със спирачките, макар да има проблеми с окачването. Всичко се крие в това, че дефектите на електрическия хечбек са с много по-малка пропорция: само 5,1% от автомобилите ZOE не са преминали Hauptuntersuchung. Що касае e-Golf, той не е имал проблеми с окачването или спирачките, като една 2,6% от моделите не са преминали Hauptuntersuchung.

Другият контрапукт би бил, че и двата модела нямат много тежки батерии, но това не е така, ако се погледне пропорционално теглото й и тази на цялата кола. Най-правилно е да се потърси причината за това в инженеринга и контрола на качеството. А това са неща, за които собственици на Tesla се шегуват, че са „в рамките на спецификациите”. Това е, което чуват от сервизните центрове на Tesla, която се оплачат от качеството на своите автомобили.

Това е вторият път, когато TÜV дава ясна индикация, че компанията трябва да вдигне нивото.

Auto Bild казва, че само няколко електромобила фигурират в тазгодишното проучване, защото резултатите от прегледите им трябва да са статистически релевантни, за да влязат в отчета. Казано по друг начин, трябва да дадат минимален брой дефекти в задължителните технически прегледи. Това значи, че трябва да почакаме още малко, преди Model Y и повечето други EV да се появят.

Tesla Tesla Model 3 TUV Auto Bild надеждност