Н ачинанието започват живеещите в Мюнхен Лорен, Навина и Йона (Laurin, Navina и Jona), които отделят три години в разработването на автомобил, който да е независим от горива. Всичко стартира в гаража на един от тримата ентусиасти.
Вградените в купето на Sion (точно 330) слънчеви клетки осигуряват електричество за изминаването на допълнителни 30 км всеки ден, добавени към близо 200-те километра, генерирани от батерията с капацитет 30 kWh. За да бъдат защитени, клетките са покрити с поликарбонат, който е лек и здрав същевременно. Електромоторът е с мощност 80 kW.
Макар технически това да не е автомобил, задвижване единствено от слънчева енергия, това е първата крачка към подобно возило.
Целта на ентусиастите е да създадат достъпен електромобил. Миналия юли те стартират компанията Sono Motors и успоредно с това започват кампания за набиране на средства чрез краудфъндинг в интернет портала Indiegogo, за да могат да направят два прототипа за презентация и тестове. Кампанията е изключително успешна, набират около 600 000 евро и над 1100 предварителни поръчки.
Първоначалната идея е създаването на две версии на Sion: Urban с цена 12 000 евро и батерия 14,4 kWh, достатъчна за пробег от 75-90 км, и модел Extender, чиято цена да е 16 000 евро, а пробегът до 250 км. Ниският пробег обаче не се харесал на хората, участващи в кампанията за набиране на средства, затова триото се спира само върху модела Extender. Първоначално те смятали той да е 6-местен, но стигат до решението за традиционна 5-местна конфигурация с цел намаляване на производствените разходи.
Цената на модела Sion ще е 16 000 евро, като в нея не е включена батерията, която ще е лизингова. Другият вариант е да бъде платена в аванс, това ще се равнява на около 4000 евро.
Интересна характеристика е възможността за двупосочно зареждане, което ще рече, че автомобилът може да се превърне в мобилна зарядна станция с мощност до 2,7 kW. Ще се поддържа възможност за бързо зареждане, но нищо по темата не се съобщава от компанията. В арматурното табло пък е вграден специален мъх който спомага за филтриране на въздуха.
Доставките на модела са планувани за 2019 г.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Renault-Nissan стана най-големият автомобилен производител в света
С двоен пробег Renault Zoe взима София – Пловдив за 3 лева (тест драйв)
RR Phantom: новият превоз на кралски особи, милионери и звезди