Б ъдещите електрически автомобили на BMW, базирани на платформата Neue Klasse, ще са толкова печеливши, колкото и моделите с двигател с вътрешно горене.
Това твърдение изказа изпълнителният директор Оливер Ципсе по време на годишната среща на акционерите миналата седмица. Той заяви пред тях, че баварците се целят в 30% намаляване на разходите чрез използването на цилиндрични клетки за батериите.
“Ето какво означава последното ни поколение GEN6 задвижване: повече мощност, нова химия и нов формат на клетките,” заяви Ципсе.
BMW ще започне производството на електромобили върху новата платформа Neue Klasse през 2025 г., като първоначално ще я използва за модели от средния клас. Производството ще стартира в новия завод на марката в Дебрецен, Унгария, чийто основи ще бъда поставени на 1 юни. Плановете в момента предвиждат първите предсерийни автомобили да слязат от поточните линии след 26 месеца.
Този нов завод ще работи без да изгаря никакви изкопаеми горива, като цялата енергия ще се генерира или на място, или ще идва от доставчици на възобновяема енергия. Договорите на доставчиците за първите автомобили на платформата ще бъдат подписани до края на годината. Те ще бъдат избрани на база техния въглероден отпечатък и „процента вторични материали”, използвани в техните продукти.
BMW вярва, че половината й световни продажби ще са на електрически автомобили до 2030 г. Баварците се целят да достигнат до кота 2 млн. продадени (общо) електрически автомобила до 2025 г., като през тази година електромобилите ще съставляват 10% от общите им продажби. До края на същата година баварците ще имат 8 електрически модела по пътищата в света.
На акционерите са били показани два прототипа на модели, използващи платформата Neue Klasse.
“Neue Klasse представлява точно квантовият скок, в който се целим”, заявява Ципсе.